پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » چندرسانه ای » فتنه ۸۸ در بیش از ۵۰ عنوان کتاب روایت می شود.

فتنه ۸۸ در بیش از ۵۰ عنوان کتاب روایت می شود.

 

ناشران مختلف کشورمان تاکنون درباره فتنه سال گذشته و وقایع پس از انتخابات ۴۳ کتاب منتشر کرده‌اند و ۱۳عنوان نیز کتاب در آینده‌ای نزدیک روانه بازار کتاب خواهد شد.

به گزارش راهبردنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سال ۱۳۸۸ همراه بود با واقعه‌ای فراموش‌نشدنی که تلخی‌ بعضی از اتفاقاتش شیرینی حضور گسترده مردم در انتخابات دهم ریاست جمهوری را کمرنگ کرد اما وقایع پس از فتنه‌ها و به خصوص راهپیمایی عاشوراییان در نهم دی ماه، سال گذشته را به نقطه عطفی برای تامل و تدبر اتفاقات پارسال و حواشی آن تبدیل کرد.

اصحاب قلم هم همگام با مردم از تلخی‌های سال گذشته رنجیدند و بسیاری از آنها جلوتر از دیگران سلاح مبارزه را بر کاغذ لغزاندند و مبانی فکری و نظری مردم را در این باره تقویت کردند.

آنها که شاعر بودند شعر گفتند، نویسنده‌ها داستان و خاطره نوشتند، آنهایی که دستی در پژوهش داشتند حوادث پارسال را آسیب‌شناسی کردند و خلاصه نوشتند و می‌نویسند و بعد از این هم خواهند نوشت تا فتنه سال ۸۸ محل تدبر و تامل آنهایی که در این روزگار و در روزگارهای بعدی می‌آیند و می‌روند، واقع شود.

نتیجه جست‌وجوهای ما درباره کتاب‌های منتشر شده در این حوزه لیستی ۴۴تایی را به همراه داشت که ادعا نمی‌کنیم این لیست کامل باشد اما امیدواریم لیست های بعدی کامل‌تر و پر بارتر شود. نام کتاب‌های منتشر شده شده درباره فتنه ۸۸ تاکنون به شرح زیر است:

۱- «کالبدشناسی فتنه هشتاد و هشت»: نمودار درختی بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد حوادث قبل و بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری شامل نمایه‌ بیانات رهبر معظم انقلاب از اول فروردین سال جاری در حرم امام رضا (علیه‌السلام) تا سخنان ایشان در جمع مبلغان مذهبی در آستانه ماه محرم یعنی از ۱۳۸۸٫۰۱٫۰۱ تا ۱۳۸۸٫۰۹٫۰۲ است که از سوی موسسه پژوهشی‌فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی منتشر شده است.

این کتاب با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب در قالب نمودار درختی در پنج فصل تنظیم شده است که در فصل‌های آن به سخنان رهبری پیش از انتخابات، نامزدها، چالش‌های پیش رو و آسیب‌های احتمالی، مواضع، تحلیل‌ها، آسیب‌شناسی، توصیه‌ها و هشدارهای ایشان در فاصله‌ انتخابات تا نمازجمعه تاریخی۲۹ خرداد، ماجرای فتنه و جوانب آن و همچنین راهکارهای رهبری برای خروج از فضای فتنه، بصیرت توجه دارد و جنگ نرم و بازی بازیگرانش پرداخته شده است.

۲- «جامعه‌شناسی ۲۲ خرداد»/پرویز امینی؛ ویراستار مهدی تقوی/ تهران: فراهنگ اندیشه

جامعه‌شناسی‌ ۲۲ خرداد؛ دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آینه واقعیت عنوان کتابی است که تحلیل جامعی را از حوادث، تهدیدها و فرصت‌های یک‌سال گذشته در قالب محتوای جامعه‌شناسی سیاسی ارائه می‌دهد. این کتاب در پنج فصل کلی جامعه شناسی آرای انتخابات دهم ریاست جمهوری، تقلب؛ جامعه‌شناسی یک واقعیت یا یک دروغ، رفتارشناسی گروه‌های سیاسی در انتخابات دهم، براندازی نرم با استفاده از روش‌های انقلاب فرهنگی و بازخوانی مدیریت رهبر معظم انقلاب در انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث بعد از آن تنظیم شده است.

۳- «شورش اشرافیت بر جمهوریت» /حمیدرضا اسماعیلی/ تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

این کتاب از ۹ فصل تشکیل شده است و تلاش دارد ریشه‌های ایدئولوژیک، سیاسی و اجتماعی حوادث پس از انتخابات را بررسی کند. نویسنده و ناشر این کتاب حمیدرضا اسماعیلی است.

شورش اشرافیت بر جمهوریت یکی از جدی‌ترین کتابهایی است که در دوران پس از انتخابات دست به تحلیل وقایع براساس تئوری‌های علوم انسانی و روش‌شناسی تحلیل گفتمان زده است. بررسی ایدئولوژی منازعه‌جوی به کار رفته در جریان فتنه، راهبرد‌های سیاسی جبهه دوم خرداد در طول دهه گذشته، شرایط حاکم بر جبهه دوم خرداد در پیش از انتخابات، راهبرد تبلیغاتی جبهه دوم خرداد و گفتمان انتخاباتی موسوی، گفتمان سیاسی احمدی‌نژاد از انتخابات نهم تا دهم ریاست‌جمهوری، تحلیل گفتمانی نتیجه انتخابات دهم ریاست‌جمهوری، سلامت انتخابات، اهداف اصلی مورد نظر جریان فتنه، رفتار‌شناسی بازیگران خارجی حوادث پس از انتخابات و بیان اقدامات و مواضع رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه از جمله موضوعاتی است که این کتاب به آن می‌پردازد.

۴- «مردم تصمیم می‌گیرند» /مجموعه نوشتارهای پروفسور حمید مولانا/ موسسه انتشاراتی روزنامه ایران/

یادداشت‌های حمید مولانا استاد دانشگاه و مشاور رئیس‌جمهور که سال گذشته در واکنش به وقایع انتخاباتی نگاشته شده است، در مجموعه‌ای با عنوان «مردم تصمیم می‌گیرند» گرد آمده است. موسسه انتشاراتی روزنامه ایران علاوه بر این دو کتاب دیگری نیز درباره انتخابات منتشر کرده است.

۵- «روزهای انتخاب: مروری بر انتخابات دهم ریاست‌جمهوری»/ محمدجعفر محمدزاده/ تهران: روزنامه ایران، موسسه انتشاراتی

«روزهای انتخاب» که در برگیرنده وقایع روزهای انتخابات دهم ریاست جمهوری است به قلم محمد جعفر محمد‌زاده منتشر شد.

این کتاب سیر تحولات سیاسی کشور از نخستین روزهای شروع فعالیت‌های انتخاباتی تا انتخابات دهم و روزهای پس از آن را در معرض قضاوت می‌گذارد.

در صفحات این کتاب جریان‌شناسی انتخابات دهم، ائتلاف پیدا و پنهان در احزاب سیاسی و سیر تحولات انتخابات و گزیده دیدگاه‌های سیاسی صاحب‌نظران و گزارش روزانه اخبار دهمیت انتخابات ریاست جمهوری به همراه چکیده مطالب مهم مطبوعات در برهه انتخابات بررسی و منتشر شده است.

۶- «مناظره‌های دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری»/ اردشیر زابلی‌زاده/ تهران: روزنامه ایران، موسسه انتشاراتی

۷- «مسئله بیست و دوم خرداد نبود، مسئله بیست و دوم بهمن بود»/ علی‌محمد مودب، کاظم رستمی/ دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی/ تهران، ۱۳۸۸

مجموعه اشعار سیاسی با عنوان «مسئله بیست و دوم خرداد نبود، مسئله بیست و دوم بهمن بود» به همت علی محمد مودب شاعر و کاظم رستمی گردآوری شده است.

گردآورندگان با هدف نشر و حفظ واقعیت‌های ادبی اتفاقات در ماه‌های قبل و پس از انتخابات و نیز حفظ حقایق تاریخی و حافظه ملت ایران اشعار شاعران را بر اساس محل سکونت آنها درج کرده‌اند.

کتاب «مسئله بیست و دوم خرداد نبود، مسئله بیست و دوم بهمن بود» به همت علی محمد مودب و کاظم رستمی، مجموع اشعار شاعرانی چون علی‌معلم دامغانی، علی‌رضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه و… دربرمی گیرد که به سفارش دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

۸- «منشور انتخابات: راهبردها و رهیافت‌های رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» / تدوین و تنظیم: شبنم نادری/ تهران: سروش ملل‏

۹- «موج فتنه: از جمل تا جنگ نرم» / احمدحسین شریفی/ تهران: کانون اندیشه جوان

‏موج فتنه: از جمل تا جنگ نرم که از سوی کانون اندیشه جوان منتشر شده است، با تکیه و تأکید بر سخن و سیره امام علی(ع) ابعاد گوناگون بحث فتنه را به اختصار می‌کاود.

۱۰- «مطالبات غیرقانونی : بازخوانی وقایع قبل و بعد از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸‏» / موسسه فرهنگی‌هنری قدر ولایت/ تهران : قدر ولایت‏

کتاب مطالبات غیرقانونی اخیرا توسط موسسه فرهنگی قدر ولایت به بازار راه یافته و با موشکافی رخدادهای قبل و بعد از انتخابات دهم، طرح جالبی از آنچه رخ داد ارائه می‌کند. بررسی وقایع قبل از انتخابات از دوران اصلاحات و وقایع مربوط به ۱۸ تیر آغاز می شود و تا دوران انتخابات استمرار می‌یابد.

۱۱- «تقلب بزرگ/ فرشاد مهدی‌پور/ تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی»

در این کتاب، با رویکردی انتقادی عمده‌ترین اعتراض‌ها به روند برگزاری انتخابات و دلایل معترضان برای اثبات تقلب (با استفاده از مطالب و اظهارنظرهای صورت گرفته در دو هفته‌ اول پس از انتخابات ۲۲ خرداد) مورد بررسی قرار گرفته است.

از جمله عناوین مطرح شده در کتاب تقلب بزرگ می‌توان به عناوین روی آتشفشان، آغاز دیکتاتوری، ۳ هدف با یکدیگر، متهم اصلی، آتش زیر خاکستر، جای پا، قانون من، دولت کودتا، من می‌توانم، چرا ۸ روز بعد، سنگ روی سنگ، اسباب تشنج، استناد و استدلال، پیش از تقلب، گناه آهنگری، تحت تعقیب، مهندسی رای، پلمپ صندوق‌ها قبل از رای‌گیری، حضور ناظران کاندیداها، داستان صندوق‌های سیار، تعرفه‌ها، زمان رای گیری، شیوه آرایش سبد آرا، مشارکت بالای ۱۰۰ درصد، فراموش شده اشاره کرد.

۱۲- «شنبه پس از انتخابات» / محمدسعید کاوه/ ویرایش دوم/ تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی‏ ‏

این کتاب، دومین کتابی است که مرکز اسناد انقلاب اسلامی در روزهای اوج فتنه منتشر کرد. این کتاب به روزشمار سخنان و مواضع نامزدها درباره قانون‌گرایی و میزان پایبندی آنها به این صحبت‌ها، قبل و پس از انتخابات پرداخته است.

مقطع مورد بررسی در این کتاب از ۲۱ خرداد تا ۱۱ تیر ۸۸ است و با پاسخ میرحسین موسوی به سوال خبرنگار مجله آمریکایی تایم یک روز قبل از رای‌گیری، آغاز می‌شود.

۱۳- «جنبش سبز مخملی: پایبندی به قانون»/ مازیار بیژنی/ تهران: موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه‏

در مقدمه این کتاب آمده است: مجموعه حاضر تلاشی است جهت به تصویر کشیدن فعالیت احمقانه عده‌ای برای اجرای ۱۹۸ دستور انقلاب مخملی که از سوی پدر کودتاچیان مخملی در جهان یعنی جین شارپ صادر شده است.

این کتاب شامل ۶۰ کاریکاتور از مازیار بیژنی است که در ادامه روند تولید محصولات فرهنگی با موضوع فتنه پس از انتخابات تولید شده است. این کتاب به همت موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران در تیراژ ۲۰۰۰ نسخه تولید و چاپ شده است.

۱۴-«نه، ده»: حسین قدیانی/ دل نوشته‌هایی درباره حماسه نهم دی سال گذشته/ مرکز اسناد انقلاب اسلامی

۱۵- «روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس (دوم خرداد ۸۸ تا بهمن ۸۸ به انضمام اول خرداد تا ۲۲ خرداد)»/ امیرحسین ثابتی/تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

۱۶- «نظریه فتنه» نوشته روح‌الله حسینیان، مرکز اسناد انقلاب اسلامی

در کتاب «نظریه فتنه» روح‌الله حسینیان یک چارچوب نظری راجع به فتنه مطرح کرده و با بررسی فتنه‌های صدر اسلام و فتنه اخیر تلفیقی تحقیقی درباره نظریه فتنه از بعد دینی و سیاسی بیان کرده است.

۱۷- «نظرسنجی‌های خارجی درباره انتخابات دهم»/ مرکز اسناد انقلاب اسلامی

در کتاب نظرسنجی‌های خارجی هم ۴ نظرسنجی خارجی که دقیق و با متدولوژی معین انجام شده است در کتاب گردآوری شده‌اند.

۱۸- «کالبدشناسی فرهنگی فتنه ۸۸»/ موسسه کتاب فردا و انتشارات فجر ولایت

تحلیل حجت‏الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری (رئیس دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم) از فتنه سال گذشته با عنوان “کالبد شکافی فرهنگی فتنه ۸۸ ” از سوی موسسه کتاب فردا منتشر شد.

کتاب حاضر متن دو مصاحبه و سه سخنرانی حضرت حجت‏الاسلام والمسلمین میرباقری است که با رویکردی فرهنگی به تحلیل وقایع، علت یابی و ثمرات آنها پرداختند.

“تحلیل فتنه اخیر در آئینه فرهنگ، دولت اسلامی و انتخابات، آشکار شدن صف بندی جدید در میان نیروهای انقلاب، مصاحبه پیرامون برنامه‌های ارائه شده توسط کاندیداهای انتخابات دهم و مصاحبه استاد پیرامون تحلیل انتخابات دهم ریاست جمهوری ” بخش‌های مختلف این کتاب هستند که سخنرانی‌ها و گفتارهای استاد میرباقری در مسجد اهل بیت(ع) و همچنین تشکل‌های مذهبی حامی دولت اسلامی و… است.

۱۹- «جنگ نرم»/ داود رنجبران/ انتشارات ساحل اندیشه تهران

کتاب «جنگ نرم» از سه فصل با عناوین «جنگ نرم»، «طراحان و مجریان جنگ نرم» و «جنگ رسانه‌ای» تشکیل شده است که در هر یک از این فصول بخش‌های زیادی درباره این مباحث به چشم می‌خورد.

۲۰- کتاب «نبرد نرم در بستر دموکراسی»/ بابک اسماعیلی/ انتشارت درک نو

این کتاب، اطلاعات جامعی از چگونگی و چرایی شکل‌گیری و گسترش روش‌های مبتنی بر “براندازی نرم ” و تاریخچه‌ وقوع اقداماتی از این دست در کشورهای مختلف در قرن ۲۱ ارائه می‌دهد.

“بابک اسماعیلی ” در این کتاب، انقلاب‌های مخملین یا رنگی را گونه‌ای فراگیر از پروژه‌ براندازی نرم معرفی کرده است که ویژگی‌های متفاوتی نسبت به انقلاب‌های پیشین دارد. در فصل سوم نیز پس از ذکر پیشینه‌ طراحی نبرد نرم در ایران، مراحل ۷ گانه‌ جریان برانداز موسوم به جنبش سبز بررسی شده است.

فصل چهارم این کتاب، پروژه‌ آژاکس II را رمز گشایی می‌کند و نقش سواره نظام‌ها و پیاده‌نظام‌های داخلی و خارجی جریان برانداز در حوادث پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ مورد واکاوی قرار می‌دهد.

۲۱- کتاب «پوست‌اندازی (پرونده انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸)»/ جهاندار امیری/ انتشارات سروش

کتاب پوست‌اندازی برای کسانی که می‌خواهند درباره ویژگی‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تحقیق کنند و به آسیب‌شناسی و بررسی نکات مثبت و منفی آن بپردازند، تدوین شده و منبع مفید و نسبتا کاملی است، چون متن بیشتر بیانیه‌ها، ادعاها، مطالب و نامه‌های مهم در آن آمده است. این کتاب در سه بخش نامزدها و برنامه‌ها، مستندهای تبلیغاتی و مناظره‌ها و انتخابات و تحولات بعد از آن تدوین شده است.

۲۲- کتاب «فرمان براندازی»، آسیب‌شناسی بیانیه‌های ۱۸گانه میرحسین موسوی و پیامدهای آن/ محمدرضا قمشه‌ای/انتشارات ساحل اندیشه تهران

کتاب «فرمان براندازی» آسیب شناسی بیانیه‌های ۱۸گانه میرحسین موسوی و پیامدهای آن از ۲۳ خرداد تا ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ است.

۲۳- «فتنه عمیق»/ مولف ابوذر عرشیان/ قم: اعتدال

۲۴- «گذر از فتنه ۸۸ »، تحلیل و بررسی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و حوادث پس از آن‏ /نویسنده جمعی از نویسندگان [معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه]؛ تهیه‌کننده معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه/ قم: اعتدال

۲۵- «ناگفته‌های انتخابات دهمین ریاست‌جمهوری اسلامی ایران»/ تالیف حجت‌الله محمدحسینی/ تهران: حدیث عشق

۲۶- «انتخابات ۸۸»/ امیر سیاح/ تهران: موسسه جام‌جم

۲۷- «جریان‌شناسی سیاسی انتخابات دهم»/ عبدالله گنجی؛ ویراستار مهدی تقوی/ تهران: فراهنگ اندیشه

۲۸- «دادگاه ۸۸»/ به اهتمام موسسه خبرگزاری فارس/ تهران: خبرگزاری فارس

۲۹- «دو گفتار پیرامون مسایل پس از انتخابات»/ حمیدرضا محمدتقی‌زاده /تهران: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

۳۰- «صورتک‌های رنگین»: نگاهی به زمینه‌ها و شکست کودتای مخملی در ایران و وقوع آن در کشورهای اروپایی شرقی و آسیای میانه/ نویسنده علی‌الله سلیمی/ تهران: درک‌نو

۳۱- «عبور از فتنه»/ [تهیه‌کننده] معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری/ تهران: درک نو

۳۲- «فتنه و فتنه‌گران: با نگاهی به نهج‌البلاغه امام علی (ع)»/ناشر: موسسه فرهنگی قدر ولایت

۳۳- «کالبدشکافی فتنه» (جامعه‌شناسی شورش‌های اجتماعی از دیدگاه امام علی (ع))/ ناشر: زمزم هدایت /نویسنده: مصطفی آخوندی

۳۴- «گردباد فتنه»/ انتشارات سلمان فارسی / نویسنده: همت سهراب‌پور

۳۵ – «نگاهی به موضوع فتنه در نهج‌البلاغه»/ ناشر: بنیاد نهج‌البلاغه /نویسنده: معصومه معصومی‌فر

۳۶- «برخورد با فتنه و فتنه‌گر»؛ سیره مشترک امیرالمومنین امام علی (ع)، امام خمینی، و مقام معظم رهبری در برخورد با فتنه و فتنه‌گر/ ناشر: نوروزی / نویسنده: بنیامین شیرخانی

۳۷- «پژوهشی پیرامون فتنه‌های عصر امیرالمومنین علی (ع): علی (ع) و فتنه‌ها»/ناشر: موسسه فرهنگی قدر ولایت / تدوین: موسسه‌فرهنگی‌قدر ولایت

۳۸- «فتنه» /ناشر: آستان ‌قدس‌ رضوی، ‌بنیاد پژوهشهای‌ اسلامی /نویسنده: جواد محدثی

۳۹- «فتنه و راه نجات از آن از دیدگاه امیرالمومنین علی (ع)» /ناشر: صفحه‌نگار / نویسنده: سیداحمد خاتمی

۴۰- «مردم‌سالاری تزویری: امریکا، صحنه‌گردان انقلاب‌های رنگین به ویژه در ایران»/ ناشر: مربع/ مصحح: مرضیه پیراهش/نویسنده: قاسم مهرآئین

۴۱: «انتخابات دهم: ویژگی‌ها، سناریوها و دستاوردها»/ناشر: ساحل اندیشه تهران (سات) /نویسنده: عباس سلیمی‌نمین, سیدموسی هاشمی‌تبار, مسعود رضائی‌شریف‌آبادی

۴۲- «پله دهم»/ناشر: منشور وحی

۴۳- کتاب «علیه جمهوریت؛ ۵۷۲ سوال از آقای میرحسین موسوی»/بنیاد توسعه فرهنگی مهر ایرانیان آن را تنظیم کرده و نشر درک نو آن را منتشر کرده است.

در این کتاب ۵۷۲ سوال پیرامون مقاطع مختلف زندگی میرحسین موسوی مطرح شده است. بخش اول کتاب دوران قبل از انقلاب تا پایان نخست‌وزیری او را با ۹۸ سوال در بر می‌گیرد. بخش بعدی ۳۶ سوال در مورد دوران «خلوت نشینی» (بیست ساله پس از نخست وزیری) وی مطرح می سازد. بخش سوم کتاب در ۱۴ صفحه به ایام تبلیغات انتخاباتی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اختصاص دارد و ۶۱ سوال حاصل این مقطع است و بالاخره «روزهای پس از انتخابات» مهمترین بخش این کتاب است.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی همچنین ۱۳عنوان کتاب درباره فتنه سال ۱۳۸۸در دست تالیف و چاپ دارد که نام این کتاب‌ها به شرح زیر است:

۱) «چارچوب قانونی رقابت سیاسی در اندیشه امام خمینی (ره)»

۲) «اصول‌گرایی در اندیشه امام خمینی (ره)»

۳) «جرم بزرگ (بررسی تخلفات حقوقی در انتخابات دهم)»

۴) «بررسی علل و نتایج شکل‌گیری طبقه اشراف در جمهوری اسلامی»

۵) «جریان‌شناسی اصولگرایی در جمهوری اسلامی»

۶) «نقش آیت‌الله خامنه‌ای در مدیریت بحران حوادث پس از انتخابات در جمهوری اسلامی»

۷) «آسیب‌شناسی رفتار مجمع روحانیون مبارز در انتخابات سال گذشته»

۸) «فتنه آیت‌الله منتظری»

۹) «نقش بسیج در مقابله با جنگ نرم»

۱۰) «ظرفیت جمهوری اسلامی در مقابله با انقلاب‌های رنگی با محوریت حوادث پس از انتخابات»

۱۱) «عملکرد سیاسی هاشمی رفسنجانی در انتخابات نهم و دهم»

۱۲) «جریان‌شناسی فتنه در انتخابات ده»

۱۳) «چرا غرب در اندیشه براندازی جمهوری اسلامی بوده (دانستنی انقلاب برای جوانان)»

یک نظر

  1. بعد از شهادت عده ای در مسجد ارک در سال فکر کنم ۸۳ بود کتابی چاپ شد زندگینامه این شهیدان و اشعاری سروده شده در مورد آنها و… در آن چاپ شد… چرا هیچ کتابی در مورد شهادت شهدای فتنه چاپ نشده حداقل در مورد نحوه شهادتشان تا حداقل خون این عزیزان پایمال نشده و معلوم شود فتنه گران ۸۸ چه ددمنشان و قسی القلب هایی بوده اند و رسوا شوند این حداقل وظیفه ای است که در مقابل خون این عزیزان دارید