سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » داستان انتخاب دهم » صفار هرندی:غربی‌ها حاضر شده بودند قبل از انتخابات سال ۸۸، با پیشنهادهای نان و آب‌دار بیایند

صفار هرندی:غربی‌ها حاضر شده بودند قبل از انتخابات سال ۸۸، با پیشنهادهای نان و آب‌دار بیایند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدحسین صفارهرندی، عضو تشخیص مصلحت نظام در همایش سدی در مقابل فتنه در دانشگاه تهران افزود: لنگه کفشی که در سال ۸۸ به طرف من پرت شد، گران‌قیمت‌تر از این کفشی است که دیروز در مراسم پرتاب شده که این نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی این دوستان بدتر شده است.

وی همچنین ادامه داد: آدم اگر جانش را پای افشای حقیقت بدهد می‌ارزد. همان کسانی که در سال ۸۸ معترض بودند امروز خود نیز پشیمان شده‌اند. خدارا شکر می کنم که رفتار غیر منطقی سال ۸۸ رنگ باخته است. فتنه عوارض و آثاری دارد که خواستگاه آن دل بیمار شده ماست. اولین عارضه فتنه این است که محیط را غبارآلود می‌کند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد افزود: این غباری که حال بین ما و حقیقت می شود فتنه است. در محیط غبارآلود است که انسان بدیهیات را نیز منکر می‌شود. بدیهی این است که عدد کوچکتر از عدد بزرگتر، کوچکتر است. در محیط فتنه قواعد و ارزش‌ها شکسته می‌شود.  این جامعه ارزشی است که در همین دو سه روزه دیدیم یک جمعیت میلیونی فقط برای عرض ارادت به خاندان پیامبر می‌روند.

صفار هرندی ادامه داد: روز عاشورایی که ۱۴۰۰سال برای این مردم مهم بود در فضای فتنه هتک می‌شود. البته همین هتک حرمت گردن آنها را نیز شکست. اما نباید گذاشت این هنجارها شکسته شود. در محیط برانگیخته شدن احساسات عقلانیت تعطیل می‌شود. البته کسی که دانشجو را کسل می‌خواهد معلوم است دانشجو را نشناخته است. محیط دانشگاه محیط تجمیع احساس و عقلانیت است.در محیط فتنه خیلی از دوستان و خانواده‌ها دچار اختلاف شدند. محیط فتنه کاری می‌کند که از عنصر خادم قبلی یک عنصر خائن ساخته شود.

عضو تشخیص مصلحت نظام همچنین اظهار کرد: یکی از تأسف‌های من در دوران فتنه این بود که چرا کسانی که ما خاطرات خوبی از آنها داریم و اسطوره‌های ملی ما بودند اکنون باید متهمان خیانت باشند که باید مجازات شوند. اینها گریه دارد. بسیاری از اینهایی که در شلوغی‌های فتنه دستگیر شدند اعتراف کردند که حتی رأی هم نداده بودند که این از خاصیت‌های فتنه است. مقام معظم رهبری می‌فرمودند که صندوق رأی برای این گذاشته شده است که کسانی که فکر می‌کنند گردنشان کلفت‌تر است بخواهند حق خود را از خیابان‌ها بگیرند. می‌گفتند می‌خواهند حق ملی خود را بگیرند این چه حق ملی است که خرج آن را اوباما می‌دهد که در مجلس سنا گزارش خرج‌هایی که در فتنه کرده است را می‌دهد. اینها روز ۱۳ آبان را به لجن کشیدند تا ابراز ارادت به اوباما کنند تا بگویند ما همان آدم‌های قبلی نیستیم. کسانی که سرمداران فتنه شدند قرینه‌ای نداریم که اینها از قبل با دشمنان بسته بودند البته فقط رئوس فتنه را می‌گویم وگرنه زیردستانشان رفته بودند. البته محیط فتنه کاری کرد که از اینکه اسامی خود را در رادیو اسرائیل می‌شنیدند خوشحال شدند.

صفار هرندی ادامه داد: من از اینها سوال می‌کنم چرا یک بار براساس آن حرف امام(ره) که گفته بودند اگر برای شما کف زد به کارتان شک کنید چرا این شک مقدس را نکردند؟. ادب مردم ستودنی است که بعد از اینکه حضرت آقا گفتند سرنوشت انتخابات از صندوق‌های رأی تعیین می‌شود دیگر یک‌دهم جمعیت ابتدایی هم بیرون نمی‌آمد.

وی همچنین ادامه داد: برخی از یادداشت‌های این سران فتنه را اگر نشان شما دهم می‌بینید که اینها سوپر انقلابی بودند. نهال انقلاب نهالی نیست که فقط در داخل مملکت پا گرفته باشد الان بیرون از مرزهای ایران نیز رفته است. نهالی که در مملکت کاشته شد شاخه و برگ آن را در یمن و لبنان می‌بینید. حیف نیست خودمان که در این نهال غرق هستیم قدر ندانیم. دشمنان هم به این اعتراف دارند. اما چرا وقتی داریم قدم می‌کشیم عده‌ای خنجرها را به سینه خودمان بزنند.

صفار هرندی افزود: در گزینه تحریم هم می‌توانیم دشمن را شکست دهیم. چون تحریم هم فتنه است و فتنه اصالت ندارد. خداوند نخواهد گذاشت که این چیز شیطانی پیروز شود. محیط فتنه دشمن را به طمع می‌اندازد. غربی‌ها حاضر شده بودند قبل از انتخابات سال ۸۸، با پیشنهادهای نان و آب‌دار بیایند. جلیلی می‌گوید که سولانا پیش از انتخابات گفته بودند پیشنهادهای خوبی داریم. ما گفتیم احتمالا اینها نیز فهمیده‌اند گزینه‌ای که الان رییس‌جمهور است می‌ماند.

وی در پایان همچنین گفت: علی احمدی، وزیر اموزش و پرورش تعریف می‎‌کرد در سفری از خاتمی پرسیدم به نظرتان چه کسی رأی می‌آورد، گفت که آقای احمدی‌نژاد رأی می‌آورد. جلیلی گفت ما به سولانا گفتیم فعلا در شرایط انتخابات مذاکره نمی‌کنیم اما بعد از فتنه می‌گفتند حالا که معلوم نیست چه کسی روی کار باشد بگذارید ببنیم چه می‌شود بعد تصمیم می‌گیریم. پیگیری امر فتنه برای این است که در آینده دیگر تکرار نشود.

منبع : تسنیم