دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » پرسش های مهم » اصل ماجرای حمله به کوی دانشگاه

اصل ماجرای حمله به کوی دانشگاه

اصل ماجرای حمله به کوی دانشگاه در وقایع پس از انتخابات چه بوده است؟ چرا با عوامل آن برخورد نمی‌شود؟ آیا عدالت فقط باید برای یک طرف این وقایع اجرا شود؟

به دنبال بروز اغتشاش و تخریب گسترده در داخل کوی دانشگاه که به بهانه‌ی انتخابات صورت گرفت ولی شکل و سطح تخریب حاکی از حضور عواملی غیر از دانشجو و خارج از کوی بود، مسئولین دانشگاه تقاضای رسیدگی به موضوع ورود نیروهای انتظامی برای مهار تخریب‌ها شده‌اند. بر این اساس تعدادی از افراد نیروی انتظامی که شاهد تخریب در داخل کوی و حتی آتش زدن کامیون حمل زباله‌ی دانشگاه که توسط اغتشاشگران به داخل خیابان کارگر هل داده شده بوده‌اند برای مهار اغتشاشگران و جلوگیری از تخریب تأسیسات، مسافت محدودی به داخل کوی رفته‌اند که در این بین عده‌ای از افراد احساساتی که شاهد شعارهای ضدانقلابی و زشت اغتشاشگران نیز بوده‌اند به صورت خودجوش به داخل کوی رفته و با اغتشاشگران درگیر می‌شوند که البته همزمانی آن با ورود نیروهای انتظامی موجب بروز ذهنیت‌هایی شده است. اما اولاً قبل از ورود خودسرانه‌ی این گروه تخریب و اغتشاش شدید در داخل کوی وجود داشته و در ثانی این افراد به هیچ نهاد و ارگانی مرتبط نبوده و به صورت سازماندهی شده و با دستور، بکارگیری نشده‌اند. حتی اگر در میان آنها افرادی دارای سابقه حزب‌اللهی و بسیجی هم بوده‌اند اما در قالب سازمان و با هماهنگی نیروهای عمل ‌کننده و تحت فرمان قرارگاه دارای مأموریت نبوده‌اند.
از این رو عده‌ای در همین رابطه دستگیر شده و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل گردیده‌اند که در فرصت مقتضی دادگاه آنها برگزار می‌گردد و عدالت در مورد آنها به اجرا در خواهد آمد. اما یک واقعیت در این بین نباید نادیده گرفته شود و آن هم این که عوامل اصلی اغتشاش و آشوب در پناه این قبیل مسایل حاشیه و بزرگنمایی آن از تعقیب و مجازات فرار کرده و حامیان آنها یک خیانت مسلم را با یک اشتباه و خطای خودسرانه و از روی احساسات برابر معرفی کنند. هر چند که اگر حقی تضییع شده، باید عوامل مربوطه پاسخگو باشند