دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » پرسش های مهم » آیا پیام تبریک رهبر معظم انقلاب اسلامی زود صادر نشد؟

آیا پیام تبریک رهبر معظم انقلاب اسلامی زود صادر نشد؟

agha

آیا پیام تبریک رهبر معظم انقلاب اسلامی زود صادر نشد و ایشان نبایست بعد از تائید انتخابات توسط شورای نگهبان اظهار نظر می کرد؟

درباره صدور بیانیه تبریک رهبر معظم انقلاب اسلامی به ملت ایران و رئیس جمهور منتخب باید گفت, این اقدام معظم له همچون گذشته و مبتنی بر سنت رایج در تمامی انتخابات پیشین, صورت گرفته است. معظم له پیش از این نیز در انتخابات دوره هفتم, هشتم, نهم, ریاست جمهوری با اعلام نتایج توسط وزارت کشور پیام تبریک خود را به ملت صادر نموده‌اند.
در بخشی از پیام معظم له در ۷۶/۳/۳ (فردای انتخابات دوم خرداد) آمده است: «به رئیس جمهور منتخب مردم، جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد محمّد خاتمی، توفیق خدمتگزاری ملت عظیم‌الشأن ایران و تحمل این امانت بزرگ را صمیمانه تبریک می‌گویم و ایشان را به وظیفه‌ی شکر و اهتمام و آمادگی متذکر می‌گردم.»
همچنین در ۸۰/۳/۱۹ (فردای انتخابات) پیام تبریک ایشان به آقای خاتمی به خاطر انتخاب مجدد می‌خوانیم: «به رئیس جمهور محترم، توفیق دوباره‌ی خدمتگزاری به مردم و کشور عزیز را تبریک می‌گویم…»
معظم له در تاریخ ۴/۴/ ۸۴نیز پیروزی را به دکتر احمدی نژاد تبریک گفتند: «اینک با تبریک این مسئولیت خطیر به رئیس جمهور منتخب جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد…»
موارد فوق نشان می‌دهد که پیام تبریک رهبر انقلاب همواره در فردای اعلام نتیجه توسط وزارت کشور صادر گردیده و این امر منحصر به این دوره از انتخابات نیست. از سویی دیگر صدور این پیام که مخاطب اصلی آن پدیدآورندگان اصلی این صحنه های پرشور یعنی ملت غیور ایران زمین بوده، و بدیهی است این اقدام به معنای رفع مسئولیت از شورای نگهبان در بررسی قانونی مراحل انتخابات و تائید و یا رد سلامت انتخابات نیست. و اینگونه فرافکنی‌های عوامانه فتنه گران ناشی از سرخوردگی این مجموعه از خلق حماسه ۴۰ میلیونی توسط ملت ایران و اقبال ۲۴ میلیونی به دکتر احمدی نژاد می باشد.