دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » پرسش های مهم » عدم ورود نظامیان به مسایل سیاسی؟

عدم ورود نظامیان به مسایل سیاسی؟

image.3pah

چرا علیرغم این که تأکیدات حضرت امام(ره) به عدم ورود نظامیان به مسایل سیاسی، سپاه در ماه‌های اخیر اقدام به دخالت مستقیم در مسایل سیاسی می‌نماید؟

رسالت و فلسفه‌ی وجودی سپاه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله‌ی آن است. در واقع هرگونه تهدیدی که متوجه دستاوردهای انقلاب باشد با مقابله‌ی سپاه مواجه خواهد شد.
امروزه با یإس دشمن از تحمیل تهدید سخت (نظامی)، تهدیدات نیمه سخت و نرم در دستور کار قرار گرفته که در تهدید نرم همان اهداف تهدید سخت اما در عرصه‌ی فرهنگ، سیاست و اقتصاد دنبال می‌شود.
آنچه در ماه‌های اخیر و در قالب ناآرامی‌های پس از انتخابات اتفاق افتاد، نوعی انقلاب یا کودتای رنگی بود که در قالب جنگ نرم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارکان آن طراجی شده بود و حمایت علنی دشمنان بیرونی، همراه با حضور طیف گسترده‌ای از نیروهای معاند و ضدانقلاب در کنار برخی جریانات سیاسی معترض به آن شکل پیچیده‌ای داده بود که اگر برخورد مقتدرانه‌ی رهبری و دفاع شجاعانه‌ی مدافعان انقلاب از جمله سپاه و بسیج نبود، بنا به اعتراف دستگیرشدگان این اغتشاشات، امروز مثلث ناامنی در منطقه پس از عراق و افغانستان با ایران تکمیل می‌شد.
لذا حضور سپاه و بسیج در عرصه‌ی کنترل و مهار اغتشاشات و روشنگری‌های پس از آن کاملاً مرتبط به رسالت و مأموریتی است که قانون اساسی بر عهده‌ی آن گذاشته و توسط ولی‌فقیه و فرماندهی معظم کل قوا هدایت و فرماندهی می‌شود. ولایت فقیه همان هسته‌ی مرکزی در اندیشه‌ی حکومتی حضرت امام(ره) است که معظم‌له بارها به ضرورت اطاعت و حمایت از آن تأکید فرموده بود.