شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » داستان انتخاب دهم » روز شمار فتنه۱۳شهریور

روز شمار فتنه۱۳شهریور

* سایت نوروز، ارگان اینترنتی حزب مشارکت نوشت: «از آنجا که در روزهای اخیر آمار غیر واقعی فراوانی از سوی مقامات رسمی و غیررسمی وابسته به کودتاگران در خصوص تعداد کشته شدگان حوادث اخیر منتشر شده، پایگاه اطلاع رسانی نوروز در پاسخ به اینگونه اظهارات بی پایه و اساس که برای پاک کردن صورت مسئله و منحرف کردن اذهان عمومی از جنایات انجام شده در حوادث پس از انتخابات بیان میشود، اقدام به انتشار اسامی دقیق این شهدا می کند تا شاید وجدان های خفته بیدار شده و از کتمان حقایق روشن دست برداشته و از اعمال و جنایات انجام شده توسط زیرمجموعه ها و عوامل کودتا را پذیرفته و سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایات نداشته باشند. در این خبر اسامی و مشخصات دقیق ۷۲ شهید جنبش سبز که تاکنون احراز هویت شده اند آمده است و تلاش ها برای شناسایی و تکمیل این لیست ادامه داشته و شهداء به اسامی ذکر شده در این لیست ختم نمی گردد.» و در ادامه نیز اسامی ۷۲ نفر از افرادی را که مدعی کشته شدن آن در حوادث پس از انتخابات بود، منتشر ساخت.

* رجانیوز: « در حالی که برخی رسانه‌ها از حدود ۲۰ روز قبل، از شکست پروژه ۷۲ تن‌سازی از کشته‌شدگان اغتشاشات خبر دادند، سایت‌های وابسته به جریان ناکام در انتخابات این پروژه را با تأخیر کلید زدند. این پروژه در حالی کلید خورده است که از حدود یک ماه قبل تاکنون علیرضا بهشتی و مرتضی الویری که قرار بود مستندات خود را در این زمینه به کمیته ویژه مجلس ارائه کنند، هیچ‌گونه مدرکی ارائه نکرده‌اند. بر مبنای پروژه ۷۲ تن‌سازی قرار است که اسامی ۷۲ نفر به‌عنوان کشته‌شدگان حوادث اخیر مطرح شود و به‌دلیل تشابه عدد ۷۲ تن با شهدای کربلا و دفتر حزب جمهوری اسلامی، نوعی تقدس سازی چاشنی این پروژه سیاسی گردد. تأخیر در کلید زدن رسانه‌ای این پروژه به‌دلیل افشای جعلی بودن برخی افراد از جمله علیرضا توسلی و ترانه موسوی که قرار بود نام آن‌ها در لیست درج شود، اتفاق افتاد. با این حال، در لیست منتشر شده در سایت حزب مشارکت، بار دیگر تعدادی اسامی بدون هویت دقیق منتشر شده است، به طوری که هر اسم دیگری نیز قابل افزودن به این لیست جعلی می‌باشد.»

* فائزه هاشمی رفسنجانی در گفتگو با سایت کانون جوانان حزب کارگزاران سازندگی، گفت: “انقلاب مخملی در مفهوم عام آن می‌تواند به معنی اصلاح‌طلبی و بیان مسالمت‌آمیز ضرورت اصلاحات و تلاش برای انجام آن باشد که چیز بدی نیست. این یعنی گروههایی هستند که نه به اصل نظام اعتراض دارند و نه براندازند و تنها اعتراض آنها به روندهای غیر قانونی و خلاف است و دنبال رأی خود هستند این که حالا رسانه‌های خارجی و یا خارجی‌ها در تأیید تحرکات مردمی چیزی بگویند این نشانه وابستگی نیست.”

وی درباره اعترافات یکی از کارمندان سفارت انگلیس نیز با بیان اینکه اعترافات کارمند سفارت انگلستان، البته آنچه که من شنیدم، چیزی نبود جز انجام وظیفه تصریح کرد: “هر سفارتی در هر کشور از اوضاع طرف مقابل گزارش تهیه می‌کنند تا سیاست‌هایشان در آن را بر مبنای شرایط واقعی هر کشوری بریزند.” وی گفت: “بهتر است که این طور فکر نشود که اگر اعتراضات کمرنگ‌تر شده است، اصل آن از بین رفته است. اصل اعتراض را باید درست پاسخ داد و گرنه چون آتش زیر خاکستر خواهد شد … جالب اینجاست که ما زمانی که داریم مردم مسلمان خودمان را به خاک و خون می‌کشیم، برای کشته شدن خانم مصری در آلمان سوگواری می‌کنیم.”

منبع: کتاب ۸ ماه نبرد مقدس