شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » داستان انتخاب دهم » روز شمار فتنه۱۱شهریور

روز شمار فتنه۱۱شهریور

* فارس: «به دنبال خودکشی فردی به نام محمد جواد پرنداخ اهل گیلانغرب کرمانشاه و دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان، پیامک‌هایی با مضمون «شهید دیگری در راه آزادی میهن» از سوی مراکزی خاص ارسال شده و برخی سایت‌های دوم خردادی و همچنین سایت‌های معاند نظام همصدا با منافقین به انتشار مطالبی غیرواقعی در این خصوص پرداخته‌اند. این مراکز دروغ‌پراکنی در حالی مدعی می‌شوند پراندخ از سوی مأموران انتظامی و امنیتی به قتل رسیده است که نامبرده حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح مورخ ۴ شهریور ۸۸ با پرت کردن خود از پل عابر پیاده واقع در بلوار کشاورز اصفهان اقدام به خودکشی کرده و پزشک وی نیز این موضوع را تأئید کرده است»

* حمید رسایی نمانده مردم تهران در مجلس در گفتگو با روزنامه تهران امروز گفت: «یادم می‌آید در یک جلسه آقای باهنر می‌گفت چون احتمال دارد آقای موسوی رای بیاورد، برخی از احزاب و شخصیت‌های اصولگرا باید بروند از او حمایت کنند تا بعدا بتوانیم با او کار کنیم. این حرف با اصولگرایی سازگاری دارد که بعضی‌ها نگاه کنند باد از کدام طرف می‌وزد بر آن اساس خودشان را تنظیم کنند؟ در آن جلسه آقای حسینیان، آقای زارعی و آقای لاریجانی حضور داشتند. آن زمان هنوز تبلیغات انتخاباتی شروع نشده بود اما برآورد باهنر این بود که آقای موسوی رای می‌آورد و استدلالش این بود که نباید بگذاریم مثل جریان دوم خرداد شود بلکه ما هم باید مدعی باشیم که در رای آوری نقش داشتیم و تعبیر خودمانی‌اش این بود که سهم ما از قدرت محفوظ بماند!

ما در همان جلسه به باهنر اعتراض کردیم و گفتیم این حرف کجایش با اصولگرایی می‌سازد؟ ایشان معتقد بودند فضای انتخابات ریاست‌جمهوری دو قطبی شود و اگر فضا دو قطبی شود، مشارکت سیاسی افزایش پیدا می‌کند و اگر مشارکت مردم بالا رود، اصلاح‌طلبان پیروز می‌شوند و ما رای نمی‌آوریم. آقای لاریجانی هم به همین دلیل مخالف دوقطبی شدن فضای انتخابات بود. در نهایت وقتی فضای انتخابات دو قطبی شد، پیش‌بینی این شخصیت‌ها این بود که آقای موسوی رای می‌آورد. برای همین کدهایی به آن طرف نشان می‌دادند. یک مساله دیگر هم در بین برخی چهره‌های اصولگرا وجود دارد و اینکه برخی از این دوستان گرفتار حسادت شده‌اند. می‌گویند۲۰ سال ما در چشم مردم بودیم. در صدا و سیما و مطبوعات حضور داشتیم اما به یکباره احمدی‌نژاد از در وارد شد و در قلب مردم نفوذ کرد.» رسایی در بخش دیگری از اظهاراتش نیز گفت: «به بهانه قانون‌گرایی آقای لاریجانی تمام تلاشش را کرد تا در آستانه انتخابات، گزارش ناتمام دیوان محاسبات ارائه شود که خوراک تبلیغاتی رقیب هم شد.»

* حسن عابدی رییس سازمان پزشکی قانونی در گفتگو با ایلنا گفت: «از سوی این سازمان تاکنون مجوزی برای دفن دسته جمعی کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا صادر نشده است.» عابدی در مورد اخبار منتشره برخی سایت ها مبنی براینکه دختری پس از آزار و اذیت جنسی، در این قطعه دفن شده است، گفت: «اجساد پس از معرفی به پزشکی قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرند لذا چنین موردی به پزشکی قانونی معرفی نشده و ما از آن بی‌اطلاع هستیم.»

* دفتر مهدی کروبی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «برخی از مسوولان قضایی نه تنها به دنبال یاری رساندن و احقاق حقوق بازداشت شدگانی که مورد آزار قرار گرفته‌اند نیستند بلکه درصددند تا صورت مساله را پاک کنند.»

* ابوالفضل فاتح در نامه ای سرگشاده اظهارات سردار جعفری پیرامون خود را تکذیب نمود و در بخشی از نامه خویش نوشت: «ما همواره اندیشه های حضرت امام را به عنوان یک کل واحد دیده، به آن اعتقاد داشته و عشق ورزیده ایم . آنها که مرا می‌شناسند می‌دانند که حفظ حرمت و اعتقاد به ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب حضرت آیت ا… خامنه ای از اصول ، ارزش ها و سنت هایی بوده است که همواره در خفا و علن به آن اهتمام و التزام داشته ام.»

* پارلمان نیوز: «سیدعلیرضا حسینی بهشتی سخنگوی کمیته پیگیری امور زندانیان و جانباختگان حوادث پس از انتخابات از اضافه شدن سه جانباخته دیگر به لیست ۶۹ نفره این کمیته خبر داد و تعداد کشته شدگان حوادث پس از انتخابات را ۷۲ نفر اعلام کرد.»

* محمدرضا تابش رییس فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان) مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان فرمانده سپاه پیرامون سران اصلاحات گفت: «این بزرگان بیدی نیستند که با این بادها بلرزند، باید شرایطی فراهم کنیم که وفاق ایجاد و اعتماد عمومی به جامعه برگردد نه اینکه دائما شرایط  را متزلزل نشان دهیم و افراد و گروه‌ها را از هم دور کنیم.» وی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات سردار جعفری اشاره کرد و گفت: «در مورد مطلبی هم که در مورد دین‌ستیزی اصلاح‌طلبان گفته‌اند؛ بنده حاضر هستم اینجا شرط ببندم  و همه حیثیت خودم را وسط بگذارم تا اثبات کنم که دلبستگان نظام که زندان‌های رژیم شاه را تحمل کردند؛ به جبهه رفتند در بین اصلاح‌طلبان بسیار بیشتر از اصولگرایان هستند. اثبات می‌کنم زندان رفته‌های زمان شاه، جبهه رفته‌ها و خانواده‌های معظم شهدا که عزیزان خود را تقدیم این انقلاب کردند، بیشتر از بین اصلاح طلبان بوده‌اند.»

منبع: کتاب روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس