چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » داستان انتخاب دهم » روز شمار فتنه۱۰شهریور

روز شمار فتنه۱۰شهریور

* جهان نیوز: سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه و عضو شورای عالی امنیت ملی در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: «آقای موسوی خوئینی‌ها در بهمن ۸۷ اینگونه می‌گوید: ما باید بیاییم و توان بگذاریم تا به هر قیمتی رهبری را از تخت پایین بکشیم. او باید بفهمد که این مملکت آنطور نیست که ایشان هر جور بخواهد به هر سمت بکشد. خاتمی و یارانش اکنون کلی تجربه دارند.»

آقای ابطحی در اعترافات خود می‌گوید: «خاتمی و فاتح و مهدی هاشمی رفسنجانی می‌گفتند که برنده شدن در این انتخابات خیلی با انتخابات گذشته فرق می‌کند. در این صورت جریان اصولگرا و رهبر دیگر نمی‌توانند سرشان را بلند کنند و این معنای یکسره کردن کار است. یعنی رسیدن به یک نظام با ولایت فقیه بسیار ضعیف شده یا بدون ولایت فقیه جا بیفتد. اعتراضات در انتخابات کاملا برنامه‌ریزی شده بود.»

آقای خاتمی در بهمن ۸۷ می‌گوید: «اگر در این انتخابات احمدی‌نژاد سقوط کند، عملاً رهبری حذف می‌شود، اگر به هر قیمتی و به هر شکلی اصلاحات دوباره به قوه اجرایی بازگردد، دیگر رهبری اقتداری در جامعه نخواهد داشت. سقوط اصولگرایی به معنای پایان اقتدار رهبری تلقی می‌شود و با شکست اصولگرایان باید قدرت رهبری را مهار کرد»

آقای بهزاد نبوی می‌گوید: «باید سعی کنیم احمدی‌نژاد را کاندیدای رهبری معرفی کنیم که اگر شکست خورد، رهبری شکست خورده باشد. ما یک بار این کار را در خرداد ۷۶ انجام دادیم که ضربه سنگینی بود و به سختی از جا بلند شدند، اکنون باید ضربه نهایی را به رهبری بزنیم. «آقای عطریان‌فر اعتراف می‌کند که تاجزاده در انتخابات می‌گفت اگر بتوانیم ببریم، با تجربیاتی که در این سال‌ها کسب کرده‌ایم به راحتی می‌توانیم رهبری را مهار کنیم. شاید تنها کسی که انقلاب مخملی در ذهنش کاملا تئوریزه شده بود و بدون آنکه اسمش را بیاورد همان ایده‌ها را مطرح می‌کرد، آ‌قای تاج‌زاده بود»

ابطحی در رابطه با هدف اصلاحات نیز می‌گوید: «هدف اصلاحات حذف عنوان ولایت فقیه و رهبری دینی و تغییر حاکمیت انقلابی و دینی به حاکمیت عرفی و سکولار است»

ابطحی استراتژی‌های اصلاحات را اینگونه بیان می‌کند: «۱- دین ستیزی؛ یعنی بی‌توجهی و غیرارزشی معرفی کردن دینداری و دینداران. ۲- رواج بی‌بند و باری که مهمترین شکل آن بی‌تفاوت کردن دختران و پسران نسبت به رابطه با یکدیگر بوده است. ۳- حذف نمادهای دینی و انقلابی» ابطحی می‌گوید «سعی می‌شد در جلسات کم‌کم عکس امام و رهبری حذف شود.»

* مهدی کروبی در گفتگو با سحام نیوز گفت: «به جای آنکه همه در این ماه مبارک رمضان که حتی قرائت یک خط قرآن به منزله ختم کل قرآن است در راستای رضایت خداوند حرکت کنیم به دروغ پراکنی و اتهام زنی بی دلیل به دیگران می‌پردازیم.»

* مهدی کروبی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به عزت الله ضرغامی پیرامون ادعاهای اخیرش، نوشت: «تقاضا می‌کنم هر چه سریعتر دستور فرمایید همین امشب برنامه‌ای با حضور نماینده‌ای از سوی اینجانب برای توضیح پیرامون آنچه روی داده است برگزار شود یا اینکه اطلاعیه دفتر اینجانب در شرح این ماجرا از تریبون رسانه ملی خوانده شود، تا مردم خود در جریان ماجرا قرار گیرند.»

* نیکولا سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در برلین گفت: «ملت ایران شایستگی رهبرانی بهتر از رهبران کنونی خود را دارند.» وی در ادامه از شجاعت افرادی که آنها را روحانیون بلندپایه ایران که تجاوز و شکنجه‌های اعمال شده بر ضد مخالفان را محکوم کردند، می‌خواند، تمجید کرد و گفت: «رهبران کشورهای غربی نیز برای محکوم کردن رفتار مقامات ایران با مخالفان بازداشت شده نمی‌توانند چیزی کمتر از آنچه برخی روحانیون معترض ایرانی گفته‌اند، بر زبان آورند. چگونه می‌توانیم چشمان خود را بر روی واقعیت‌هایی که توسط روحانیون ایران با چنان شهامتی محکوم شده است، ببندیم؟»