پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » داستان انتخاب دهم » روز شمار فتنه۵شهریور

روز شمار فتنه۵شهریور

خبرگزاری فارس: ابطحی: زندانیان اخیر می‌دانند که تقلب تعیین کننده‌ای در انتخابات صورت نگرفته است

* رسا: آیت الله مکارم شیرازی پس از نماز ظهر و عصر در حرم حضرت معصومه (س) در قم فرمودند: «با سخنان اخیر مقام معظم رهبری دیگر دستگاه قضایی عذری ندارد که در برخورد با کسانی که در جریان اغتشاشات نقش داشته‌اند، مماشات کند»

* محمدعلی ابطحی نخستین مطلب وبلاگ خود را از درون زندان نوشت. بر اساس متنی که در وبلاگ شخصی ابطحی منتشر شده، آمده است: «وقتی سران اصلی را نمی‌توانند بگیرند ما را که به زعم آنها می‌توانستیم سران را پشتیبانی کنیم و حرف بزنیم و بعضی‌ها که تشکیلات دارند، تشکیلات را به کار بگیرند، گرفته‌اند تا آشوبی که از توهم تقلب در حال شکل گرفتن بود مهار شود.

اما گمان می‌کنم اکثر اینهائی که زندانند می‌دانند که نه تقلب تعیین کننده‌ای صورت گرفته و نه آشوب اجتماعی به نفع مردم ایران بوده و نه کسانی که این آشوب‌ها را آفریدند و تشویق کردند دلشان برای مردم ایران می‌تپیده. این بحرانی است که به اعتقاد من روح زندانیان سیاسی این ماجرا را اذیت می‌کند. امیدوارم تصمیم گیران این نکته را درک کنند و این مجموعه را زودتر آزاد کنند تا با آزادی این دیدگاه‌هایشان را در جامعه مطرح نمایند»

* حزب اعتدال و توسعه با صدور بیانیه‌ای، ضمن درخواست برای توجه به پیشنهادات هاشمی رفسنجانی برای تقویت وحدت ملی و رفع کدورت‌ها، تلاش برای تخریب شخصیت‌های مورد اعتماد مردم را سلب فرصت از نظام برای تقویت اعتماد عمومی دانست.

منبع: کتاب ۸ ماه نبرد مقدس