پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » داستان انتخاب دهم » روز شمار فتنه۱شهریور

روز شمار فتنه۱شهریور

خبرگزاری فارس: کاظم جلالی: باید با مقصران اصلی بازداشتگاه‌ها برخورد شود

* حمید رضا کاتوزیان، عضو کمیته بررسی بازداشت شدگان مجلس در جمع خبرنگاران به مهدی کروبی توصیه کرد مستندات خود که در خصوص وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر مطرح کرده به قوه قضائیه ارائه دهد. وی در ادامه نیز با اشاره به خبر یکی از سایت ها تصریح کرد:«شایعات این روزها خیلی زیاد است؛ هرکس یک سایت زده و در سایت خود می‌نویسد چنین اتفاقاتی رخ داده اما این خبرها قابل اعتماد نیست و اگر مستنداتی دارند ارائه کنند».

* رجانیوز: قاسم روانبخش عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) در جمع تعدادی از فارغ التحصیلان طرح ولایت گفت: «پرده‌ها کم‌کم کنار می‌رود، این کسانی که دستگیر شده‌اند، در زندان تنها بخشی از واقعیت را گفته‌اند و بخشی از آن گفته نشده است. خانم کلینتون هم رسماً گفت ما پشت پرده کمک می‌کردیم و این روند را ادامه می‌دهیم.

این یعنی اینکه الان هم این تلاش‌ها هست. ماجرای انقلاب مخملی تمام نشده است. با رنگ‌ها و قالب های دیگر می آیند کار می کنند. جریان “راه سبز امید” آقای موسوی هم از همین جنس است.» با اشاره به اظهارات باهنر مبنی بر استقبال از تشکیل حزب راه سبز امید تصریح کرد: «این یعنی بعضی از دوستان جناح راست و چپ با هم می سازند و نان به هم قرض می دهند.» وی به مواضع علی لاریجانی در خصوص آزادی متهمین اشاره کرد و گفت: «آقای لاریجانی اخیراً گفته اند که من تلاش می کنم و کرده ام تا آقای سعید حجاریان و تاج زاده را آزاد کنم. اینها کجایش با ولایت می خواند؟

باید بگوید من تلاش می کنم اگر کسی بی گناه است، آزاد شود نه شخصیت های خاص.» وی ادامه داد: «کروبی در نامه اخیر خود به هاشمی مسائلی را توصیف کرده که به قول خودش در زندان رخ داده. اما چرا نامه را به آقای هاشمی نوشت نه به قوه قضائیه؟ چون مجبور می شد سند و مدرک ارائه بدهد. کروبی یک هفته بحث را روی آنتن‌های دنیا برد بعد گفته شایعه ای بود من هم شنیده بودم! به آقای هاشمی نوشتم، ببیند هست یا نیست! این رفتار آبروی نظام را بردن است.» روان‌بخش، کروبی را یک مهره سوخته خواند و در تحلیل برنامه ریزی اصلاح طلبان بر روی او گفت: «خواستند او را بی آبرو کنند و آبروی نظام را هم به دست او ببرند تا بعداً خاتمی و موسوی در حاشیه امن قرار بگیرند و از آنها یک چهره منطقی درست شود.» وی تصریح کرد: «خدا رحمت کند آقای مشکینی را که می فرمودند بروید پیش علما و مراجع یک کاری بکنید، این آدم  (صانعی) دارد در دین بدعت می گذارد. البته فضا شفاف تر می شود و مردم دارند می شناسند».

* کاظم جلالی در جمع خبرنگاران مجلس به پرونده کهریزک اشاره و تصریح کرد: «باید با عاملان و مقصران اصلی در بازداشتگاه‌ها در هر رده‌ای که هستند برخورد شود.» وی با تاکید بر اینکه بر اساس سخنان مقام معظم رهبری باید به طور جدی با متخلفین برخورد شود خاطرنشان کرد: «باید ریشه‌های تخلفات اخیر خشکانده شود تا دیگر شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم».

جلالی در پایان پیرامون نامه کروبی به هاشمی‌ رفسنجانی اظهار داشت: «آقای کروبی می‌توانند مستندات خود را به کمیته ویژه مجلس ارائه دهند البته انتظار داشتیم که ایشان تاکنون این موارد را به ما ارائه داده باشد.» وی همچنین از درخواست برخی اعضای کمیته ویژه مجلس از لاریجانی خبر داد که براساس آن رئیس مجلس از این نمایندگان خواسته است تا طی ملاقاتی با مهدی کروبی، مستندات نامه اخیر وی را دریافت کنند.

منبع: کتاب روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس