سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » داستان انتخاب دهم » روز شمار فتنه۲۶مرداد

روز شمار فتنه۲۶مرداد

خبرگزاری فارس: عقب‌نشینی کروبی از ادعای تجاوز جنسی/ توهین صانعی به رئیس‌جمهور

* ایسنا: مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید قوه قضاییه برگزار شد. در این مراسم که روسای قوا به همراه رییس مجمع تشخیص مصلحت نطام نیز حضور داشتند، احمدی‌نژاد گفت: «هیچکس از ما انتظار ندارد که عدالت را یکباره در همه عرصه‌ها پیاده کنیم اما کسی تردید ندارد که اگر صاحبان قدرت پای میز محاکمه کشیده شوند، پایین‌دستی‌ها جرأت تخلف ندارند». در این مراسم هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری، محسن رضایی و محمدباقر قالیباف حضور داشتند.

* کروبی در گفتگو با سحام‌نیوز گفت: «اخباری به من درباره آزار جنسی بازداشت شدگان رسید که به علت ناراحتی شدید از این موضوع نامه‌ای را به صورت محرمانه به رییس مجلس خبرگان نوشتم. در همان نامه هم نگفتم که حتما چنین اتفاقی روی داده است بلکه گفتم که شایعه شده که چنین ماجرایی روی داده و افرادی از آشنایان خودمان نیز این مطلب را گفته‌اند و تاکید کردم که انشاء‌ا… اخباری دروغ و شایعه باشد ولی باید این اخبار بررسی شود تا اگر شایعه‌ای بیش نیست که همه از رفتارها و عملکردها با قاطعیت دفاع کنیم.» کروبی افزود: «‌من در این نامه تاکید کردم که اگر هم چنین اتفاقی روی نداده است و ثابت شد که این چنین نبوده، از زبان ما که خودمان به انتخابات معترض بوده‌ایم، مطرح شود تا حداقل عده‌ای باور کنند.»

* انتشار فیلمی از سخنرانی یوسف صانعی در گرگان جنجال خبری تازه‌ای به راه انداخت. وی در بخشی از اظهاراتش می گوید: «یک آقایی گفت ما یک آقایی داریم که عوام‌فریبی‌ها زیاد شده است. مردم و بازاریان آگاه شدند. امام مردمی ساخته است که کلاه سرشان نرود. گفت ما یک آقایی داریم که مرتب امام زمان را می‌بیند که چپق می‌کشد، قلیان می‌کشد، سیگار می‌کشد، بیا ببرمت سراغ آن آقا که با‌ آن آقا تماس داشته باش. ول کن این آقا را. چه کار داری با حجت‌الاسلام و المسلمین، گفت باشه، این آدم زرنگی بود، گفت بروم از خودش بپرسم، بعد بیایم برویم. آمد سراغ خود آن شخص. گفت شما امام زمان را می‌بینید، گفت این حرف‌ها چیه؟ کی من امام زمان را می‌بینم، کی توجه داشتم به این حرف‌ها، من کجا دیدم. گفت: ابداً محال است. برگشت به آن مرید گفت که دیدی که تو گفتی امام زمان را می‌بیند، من رفتم سراغ خودش گفت نه من امام زمان را نمی‌بینم، گفت: اشتباه شما هم همین است. همین حرف‌هایی که می‌خواهند سر ما کلاه بگذارند، دیگر گذشت، دیگر نمی‌توانند. عوام‌فریبی می‌کنند بعضی از این آقایان. گفت ‌بله امام زمان را می‌بیند از حرامزادگی‌اش دروغ می‌گوید. (خنده حضار)»

وی در پایان سخنرانی خود تصریح می‌کند: «تشیع با این از بین می‌رود که بگویند آخوندهایش دزدند. این تشیع را از بین می‌برد. در مقابل ۲۰۰میلیون بگوید که آخوندها بچه‌هایشان دزدند، خودشان هم دزدند، ۳۰ سال دزدی شده است. این چه حکومت تشیعی است که ۳۰ سال دزدی شده است؟ تازه حالا فهمیدند حالا البته پول و دلارها می‌رود ترکیه و تکذیب می‌شود، من نمی‌دانم. به هرحال تشیع را نسبت دزدی می‌برند، اینها افتراست، اینها تعزیر دارد، حق ندارد به یک کس معلومی بگوید آقا تو دزدی! آن هم در مقابل ۲۰۰ میلیون بیننده! مگر کسی حق دارد‌ هر حرفی را بزند. بله کلی مانعی ندارد. یک عده‌ای در نظام دزدی کرده‌اند. بروید ببینید اما این افترا این تعزیر دارد، گوبنده‌اش اگر سوگند خورده است در مجلس که احترام مردم را حفظ کند، حنث قسم کرده است. چون می‌دانید در مجلس در مقابل قرآن به خدا سوگند می‌خورند، این هم کفاره دارد، هم حنثش معصیت کبیره است. آن وقت دوباره روز از نو روزی از نو. گفت از حرامزادگی‌اش است، دروغ می‌گوید والا امام زمان را می‌بیند. (خنده حضار) والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.»

* آفتاب نیوز: سردار جوانی مسئول اداره سیاسی سپاه در همایش روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: «هدایت آقایی یکی از متهمان حوادث پس از انتخابات در اعترافاتش اعلام کرده که در مترو نظر‌سنجی انجام می‌دادیم اما زمانی که گزارش را به موسوی ارائه می‌کردیم، به او می‌گفتیم که برای کل کشور است.» وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه فکر نکنید اگر موسوی در انتخابات پیروز می‌شد، چنین حوادثی رخ نمی‌داد، گفت: «این سامان‌دهی و انتخاب رنگ سبز صرفا بدلیل عدم پیروزی در انتخابات نبود. آنها می‌خواستند از نیروی کف خیابان برای تغییرات استفاده کنند. اگر موسوی در انتخابات پیروز می‌شد، لایحه حذف نظارت استصوابی را به مجلس ارائه می‌داد. زمانی که این لایحه به شورای نگهبان ارسال می‌شد، قطعا شورا با آن مخالفت می‌کرد، آنگاه موسوی دستور می‌داد که نیروهای کف خیابان بیرون بیایند.»

وی در پایان تصریح کرد: «نباید فکر کنیم آن ۱۳ میلیون نفری که به موسوی رای دادند به دنبال براندازی هستند. ما باید با برطرف کردن ابهامات، اشخاص را از اصل موضوع آگاه و عوامل اصلی این فتنه را محاکمه کنیم هرچند که بسیار محدودند.»

منبع: کتاب ۸ ماه نبرد مقدس