پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » داستان انتخاب دهم » روز شمار فتنه۱۰مرداد

روز شمار فتنه۱۰مرداد

 

* ایسنا: معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران به نمایندگی از مدعی‌العموم در دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات متهمان کودتای مخملی گفت: «طبق مستندات به دست آمده و اعترافات مستدل متهمین، وقوع این حوادث کاملاً از پیش طراحی شده و طبق جدول زمانبندی و مراحل کودتای مخملی پیش رفته است، به گونه ای که بیش از ۱۰۰ مورد از ۱۹۸ مورد دستورالعملهای “جین شارپ ” برای کودتای مخملی اجرا گردیده است.» وی ادامه داد: « این جریان با هدف القاء جعل و تقلب در انتخابات و تشویش اذهان عمومی، نامه وزارت کشور را جعل نموده و با انتصاب افتراء به این وزارت خانه و توزیع وسیع آن قصد فریب افکار عمومی را داشته است. همچنین در بازرسی از منزل آقای بهزاد نبوی عضو مؤثر و محوری سازمان مجاهدین اسنادی دال بر جعل سند با هدف تشویش اذهان عمومی به دست آمده که به پیوست تقدیم دادگاه می شود … محمد علی ابطحی مسئول دفتر رئیس جمهور سابق که اکنون در بازداشت به سر می برد در مورد بحث تقلب اظهاراتی دارد که به قسمت هایی از آن اشاره می شود وی می گوید: “بحث تقلب در انتخابات در ایران از سال ۷۶ اولّین بار (توسط فرد مورد الاشاره) مطرح شد که اصلاح طلبان از آن زمان به بعد از این صحبت خیلی استفاده کردند و در این انتخابات اخیر هم این بحث را بهزاد نبوی مطرح کرد ودر ستاد خاتمی بعنوان مسئول کمیته صیانت از آرا مشغول به کار شد. ” آقای ابطحی می گوید: “آقای کروبی در جلسه ای با حضور دیگر دوستان اصلاح طلب اعلام کرد ؛ ما نباید بر روی بحث تقلب در انتخابات پافشاری کنیم چون با این کار اطمینان مردم سلب خواهد شد و دیگر در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

در همان جلسه آقای موسوی لاری اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری تقلب قطعی است.” وی در ادامه می گوید: “بعد از اعلام کاندیداتوری مهندس موسوی در ستاد ایشان آقای محتشمی‌پور طرح تقلب را مطرح کرد ، هم آقای موسوی وهم محتشمی پور زمینه بسیار تندی در این باره داشتند و کمیته صیانت از آراء را تشکیل دادند ، نکته مهم در این زمینه عقیده داشتن تمام اصلاح‌طلبان است بر اینکه بیش از ۲ یا ۳ میلیون تقلب نمی شود انجام داد. در جلسه بعد آقای موسوی خوئینی ها اعلام کرد ؛ ما نباید فیتیله بحث تقلب در انتخابات را پایین بکشیم چون موقع جرزدن لازم می شود.” آقای ابطحی تصریح می کند: “من اعتقادم این است که محتشمی پور ضربه بزرگی به مهندس موسوی وارد کرد، او در جلسه ۲۳ خرداد مجمع اعلام نمود ؛ من به مهندس موسوی گفته ام که نگران نباش ما آنقدر سند در مورد تقلب داریم که می توانیم مسیر انتخابات را تغییر دهیم. آقای مهندس موسوی به دلیل بی تجربگی و دور بودن از صحنه سیاسی زود تحت تأثیر قرار می گیرد.

” ابطحی در ادامه گفته فوق افزود: “۲ روز بعد از انتخابات از موسوی لاری در زمینه تقلب پرسیدم که در جوابم گفت ؛ محتشمی پور چرند می گوید زیرا تغییر در آراء موسوی بیشتر از ۷۰۰ الی۸۰۰ هزار نخواهد بود.” مصطفی تاج زاده معاون سیاسی وزیر کشور ورئیس ستاد انتخابات کشور در دولت آقای خاتمی یکی دیگر از بازداشت شدگان است که امکان تقلب را منتفی می داند و در این باره می گوید: “تقلب در انتخابات وجهی نداشت اما به محض اینکه انتخابات تمام شد و من از بچه های استانها سؤال کردم احساس کردم که انتخابات را باخته ایم ولی فاصله را ۳ به۱ نمی دانستیم. این راهم برای اولین بار بگویم که از ساعت ۱۲ که آراء اعلام شد هیچ کس از من نشنید که تقلب شده است. لذا چیزهایی که می گویند به من بر نمی گردد و من دخیل نبوده ام ، البته حزبم بیانیه ای داده و بنده را هم مثل آنها مجازات کنید.

” مصطفی تاج زاده اضافه می کند: “به نظر من این انتخابات به لحاظ کمّی جزء کم نظیرترین و به لحاظ کیفی جزو بی نظیر ترین انتخاباتها بود. معتقدم این سرمایه ۴۰ میلیونی سرجایش محفوظ است.” همچنین در اظهارات یکی از متهمین آمده است: “… در جلسه روز شنبه مورخ ۲۳/۳/۸۸ با آقای تاج زاده و تعدادی از دوستان دیگر در ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در محل ستاد آقای تاج زاده با حالتی بهت زده و خاص حضور داشتند. از ایشان دو سئوال مطرح کردم سئوال اول: اوضاع رأی آقای موسوی چطور است؟ ایشان گفتند: “رأی آقای موسوی خوب نیست و آقای احمدی نژاد قطعا در دور اول پیروز انتخابات خواهد بود. سئوال دوم: ‌به نظر شما تقلب شده؟ که ایشان پاسخ دادند: من با همه استانها جز استان اردبیل تماس گرفته ام نتایج اعلام شده با نتایجی که ما داشتیم هیچ تفاوتی نمی کند و تقلبی صورت نگرفته است.” وقتی از آقای نبوی خواسته شد که لااقل برای جبران بخشی از تخلفات خود و به خاطر وضعیتی که با طرح واهی تقلب به وجود آورده اید و معترف هم هستید که سندی در تأیید آن ندارید و به خاطر این ادعاهای دروغ خسارت های جانی و مالی فراوانی بر مردم عزیزمان تحمیل نموده اید. همین مسأله را رسما اعلام کنید ایشان در پاسخ می گوید: “من به آقای موسوی خیانت نمی کنم.” از او سئوال شد آیا به خاطر عدم خیانت به موسوی، حاضر هستید که به مردم خود و تاریخ کشورت خیانت کنی؟ نامبرده هیچ پاسخی نمی دهد.

رمضان زاده سخنگوی دولت آقای خاتمی نیز در این باره می گوید: “من همیشه گفته ام و دوستان هم حزبی بنده هم می دانند که تقلب در ایران امکان ندارد.” محسن صفایی فراهانی عضو شورای مرکزی و رئیس هیأت اجرایی مشارکت، نماینده مجلس ششم و رئیس فدراسیون فوتبال از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ نیز در اقاریر خود چنین می گوید: “به هیچ وجه نمی توان پذیرفت که در این انتخابات تقلب شده است حتی اگر فرض را هم بر تقلب بدانیم یک میلیون، دو میلیون. ” او همچنین در این زمینه افزود: “برای خود من نیز سئوال است فردی مانند مهندس موسوی که عملکردش در انقلاب اسلامی روشن است و در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز عضو می باشد و افرادی همچون آقایان محتشمی پور و موسوی لاری که در دوره های گوناگون وزیر کشور بودند چرا چنین ادعایی در مورد تقلب در انتخابات را دارند. ” مازیار بهاری، فیلمساز و خبرنگار شبکه های غربی در بخشی سخنان خود به نقش رسانه های غربی در طرح تقلب چنین اشاره می کند: “رسانه های غربی از چند ماه پیش از برگزاری انتخابات خط تقلب در انتخابات را در کانون توجهات خود قرار دادند و به گونه ای زمینه چینی کردند که اگر کاندیدای مورد نظر آنان در انتخابات پیروز نشد این حرکت را یک کودتا در آراء مردم تلقی کنند. چندی قبل با یکی از مشاوران کاندیدای مورد قبول غرب گفتگویی داشتیم که ایشان هم این نکته را مطرح کردند که در کشور کودتا شده است. در همین راستا آقای موسوی قبل از اینکه نتایج انتخابات مشخص بشود طبق یک الگوی کلاسیک انقلاب رنگی گفتند: “من پیروز انتخابات هستم و هر نتیجه ای غیر از این اعلام شود تقلب شده است.

” آقای ابطحی هم طی اظهارات خود مبنی بر تجمعات از پیش طراحی شده می گوید: “در جشن پیروزی یا شکست که نتیجه آن شورش است مسأله ای بود که از قبل آماده شده بود. آوردن مردم به خیابان، تعیین مسیر، آوردن تجهیزات و گزارش لحظه به لحظه رخدادها توسط فیس بوک تماما مواردی بود که قبل از انتخابات آن را پیگیری می کردند و می خواستند این اعتراضات را به یک نهضت تبدیل کنند. وی در ادامه می افزاید: “صبح جمعه (۲۲ خرداد) اطلاعیه ای در فیس بوک مهندس موسوی منتشر شد که حامیان موسوی امشب تا صبح بیدار می مانند، این با موضوع سمبلیکی که کروبی مطرح کرده بود متفاوت بود. بعد از مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات، ستاد مهندس موسوی به سرعت نیروهایش را سازماندهی کرد. تاج زاده، در یک تماس تلفنی به من گفت: “ما قصد داریم این جمعیت را تا پایان انتخابات نگه داریم و آنها را به تمام نقاط شهر هدایت کنیم. “

ابطحی ادامه می دهد: “معتقدم این جریان دارای سه ضلع است: ۱- رأس ۲- بدنه محرک ۳-شبکه اجتماعی که در حقیقت جسم کار هستند. ” در توضیح بیشتر بدنه محرک ابطحی اضافه کرد: ” در بدنه محرک یکسری نقش فعالتری داشتند مانند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، جبهه مشارکت، گروه های لشگر ساخته خاتمی مانند گروه ۸۸، یاری نیوز، پویش و … حوزه های مجازی که لحظه به لحظه مردم را دعوت به حضور در خیابان می کرد و شبکه های خارجی که توسط خبرنگاران خود تمام اخبار را پوشش می دادند. نکته مهم این است که خبرنگاران خارجی به این آقایان خیلی نزدیک شده بودند حتی از لشگرهای ساخته شده نیز نزدیکتر بودند. مهمترین نقش این عناصر نگه داشتن مردم در خیابانها بود تا اگر زمانی آقای موسوی اعلام کرد در فلان نقطه شهر هستم بتوانند همه را در آن نقطه جمع کنند. این سازماندهی توسط لشگرهای ساخته شده صورت می گرفت.

” ابطحی در جای دیگر می افزاید: “به خیابان آوردن جمعیت قبل از انتخابات مقدمه ای بود برای به خیابان آوردن آنها در شب شنبه، افرادی مانند فاتح، تاج زاده، خاتمی و ستادش، مهدی هاشمی و آدمهایش برای اینکه جمعیت را در خیابانهای شهر نگه دارند خیلی فعال بودند و همه اینها در پیش بینی و طراحی برنامه برای شب شنبه نقش داشتند.” همچنین همسویی احزاب و عناصر متهم در این پرونده با رسانه های مذکور بسیار حائز اهمیت است که از ریاست محترم دادگاه درخواست توجه ویژه به این موضوع دارد. بنا بر اطلاعات منابع موثق در یکی از جلسات سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شاخه اصفهان در بین کلیه اعضاء نظرسنجی می گردد که در صورت حمله آمریکا به ایران آیا رهبر جمهوری اسلامی را تسلیم مهاجمین کنیم یا نه و این در حالی است که هیچ یک از شاخه ها اقداماتی در این سطح را جز با هماهنگی مرکزیت انجام نمی دهند … در حزب مشارکت نیز اقدام مشابهی در شاخه اراک صورت می پذیرد و یکی از مسئولین شاخه طی سخنانی اظهار می دارد در صورت حمله آمریکا به ایران با دستان خودمان مسئولین جمهوری اسلامی را اعدام خواهیم نمود. در ادامه وی به طور مشروح گزارشی پیرامون نقش و فعالیت های تعدادی از دستگیرشدگان وابسته به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از جمله حمله به اماکن عمومی، آتش زدن اموال عمومی، بمب گذاری در برهی نقاط پر تردد تهران، حمله به نیروهای انتظامی و بسیج، تهیه فیلم و عکس از اغتشاشات و … را قرائت نمود.

 

* ایسنا: محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز در دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات برخی چهره های سیاسی در بخشی از دفاعیات خود گفت: «سال ۸۴ که موسوی برای حضور در انتخابات مطرح شده بود، بنده مخالفت کردم چرا که این مقطعی که وی در سیستم حکومتی حضور نداشت، می‌توانست توهماتی برای موسوی ایجاد کند که این توهمات به کشور آسیب می‌زد. اصلی‌ترین اتفاقی که در این انتخابات افتاد و البته در طول برگزاری، قبل و بعد از انتخابات هم مطرح بود، مسئله تقلب است. بنده البته جایی مطرح کردم که تقلب یک اسم رمز آشوب شده است که در آن لشکرسازی برای تقلب وجود داشت و تمرین پهن شدن مردم هم در خیابان‌ها هم در آن موجود بود» ابطحی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «تقلب واقعا در ایران وجود نداشت چرا که در انتخابات سال ۸۴ وقتی فاصله کروبی و احمدی‌نژاد کمتر از نیم میلیون بود، وزارت کشور خاتمی نپذیرفت که کلمه تقلب مطرح شود لذا کروبی تخلف در انتخابات را مطرح می‌کرد و بنده تعجب می‌کنم که در این انتخابات با وجود اختلاف ۱۱ میلیونی چگونه بحث تقلب پذیرفته می شود، این در حالی است که همانهایی که ۵۰۰ هزار اختلاف را تقلب نمی‌خواندند، ‌امروز ۱۱ میلیون فاصله را تقلب می‌خوانند. همه ما در مصاحبه‌های مختلفی گفته بودیم که در بدترین شرایط بین یک تا دو میلیون بیشتر امکان تقلب وجود ندارد فلذا می‌گفتیم که اگر بتوانیم از این میزان عبور کنیم کاندیدای ما در انتخابات پیروز می‌شود؛ واقعا ما اصلاح‌طلبان در بسیاری از موارد صداهایی را که باید می‌شنیدیم، نمی‌شنیدیم یا صدای همه را نمی‌شنیدیم و در واقع صداهای جامعه متوسط به بالا را می‌شنیدیم و در واقع این توهم،‌ توهم بزرگی بود که موسوی پیدا کرده و احساس می‌کرد که تقلب ۱۱ میلیونی امکان پذیر است.» وی ادامه داد: زمانی که قرار بود موسوی مدارک مربوط به بحث تقلب در انتخابات را مطرح کند به خاطر دارم در جلسه مجمع روحانیون مبارز وقتی بحث ارائه مدارک تقلب در انتخابات مطرح شد یکی از دوستان که قبلا وزیر کشور هم بود گفت‌ همه این مدارک اگر جمع شود و درست باشد ۷۰۰ هزار رای بیشتر نمی‌شود. بنده وقتی از موسوی به عنوان هندوانه سربسته یاد کردم به خاطر همین توهمات بود که در موسوی وجود داشت که وی امکان تقلب ۱۱ میلیونی را امکان پذیر می‌دانست.» وی افزود: «پس از انتخابات هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی در جلسه مشترکی هم‌قسم شدند که پشت یکدیگر را خالی نکنند و بنده نمی‌دانم که این تنها نگذاشتن و یاری کردن یکدیگر پس از ۱۱ میلیون فاصله برای چه بود. شاید خاتمی دلیل خود را داشت، موسوی شاید کشور را نمی‌شناخت ولی خاتمی با همه ارادتی که به وی دارم اتفاقا برعکس همه مسائل را می‌دانست، توانایی و اقتدار رهبری را می‌شناخت اما به خاطر اتفاقات موسوی را همراهی کرد که این همراهی خائنانه بود. هاشمی در ذهن خود قصد انتقام از احمدی‌نژاد و رهبری را داشت؛ این‌ها همه مسائلی بود که در ذهن موسوی به عنوان توهم همراهی شکل گرفته بود» وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «اگر رهبری نبودند یا اگر ایشان یک قدم به عقب می‌نشستند امروز هلال ناامنی ایران، افغانستان و پاکستان شکل می‌گرفت و درصورتی که این هلال تشکیل می‌شد دیگر هیچ جا اثری از انقلاب نمی‌ماند.»

* ایسنا: محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات برخی چهره های سیاسی در بخشی از دفاعیات خود گفت: « ما اصلاح طلبان با زاویه گرفتن از ولایت فقیه دچار نفاق شدیم.»

* محمد علی ابطحی در نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران گفت: «پیش از انتخابات موسوی را به عنوان هندوانه سربسته ای معرفی کردم که توهمات وی در زمان انتخابات و پس از آن و دامن زدن به ناامنی در جامعه علت آن بود.» ابطحی افزود: «معتقدم که خاتمی حق نداشت همه جریان بزرگ و تاریخی اصلاح‌طلب را پای موسوی قربانی کند. موسوی جریان اصلاح‌طلب را نمی پذیرفت و توهم اینکه موسوی طرفدار خط امام است و به این علت پیروز انتخابات خواهد شد، یکی دیگر از توهمات این نامزد انتخاباتی بود.» ابطحی در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سؤال خبرنگار که آیا شما تحت شرایط زندان این اظهارات را بیان می کنید، افزود: «در زندان زندگی عادی داشتیم، بازجویان بسیار با فهم و مؤدب بودند و زندان چیزی نبود که حتی اگر قرار بود، ۲ ماه بیشتر بمانیم، اتفاقی بیفتد. من خودم را جای کسانی که مدیریت امنیت کشور را دارند، می گذارم و می بینم ما خطاهایی را مرتکب شده ایم.» وی افزود: «واقعیت این است که ماجرای من در این ماجرای انتخابات شفاف‌تر است زیرا قبل از انتخابات هم از آقای موسوی طرفداری نکردم و از توهمات و دیدگاه های او انتقاد داشتم و در جلسات مختلف هم بیان کردم. تقلب، اسم رمزی برای همه این آشوب ها بود و این را از قبل هم اعتقاد داشتم که این توهمات در موسوی وجود دارد.» ابطحی افزود: «سید محمد خاتمی اقتدار امنیتی و انتظامی کشور و مهمتر از آن رهبری را در ایران می شناخت اما در عین حال در مسئله تخلف در انتخابات از موسوی حمایت کرد و این اقدام نوعی خیانت به جامعه است. هاشمی رفسنجانی نیز در این قضیه در موضع انتقام گیرانه بود که بخشی از آن متوجه احمدی نژاد و بخش دیگر نوعی انتقام گیری و مقاومت در برابر رهبری بود که نمونه آن نامه وی به رهبری است.»

* عطریانفر در نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران به نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب در آستانه انتخابات اشاره کرد و گفت: «بنده نسبت به نامه آقای هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب نقد داشتم و اگر مورد مشورت ایشان بودم می‌گفتم که این نامه با این ادبیات هرگز برای انتشار سراسری مناسب نبود. آقای هاشمی رفسنجانی یا باید نامه خود را به صورت محرمانه و سر بسته برای رهبری انقلاب می‌فرستاد و یا باید از ادبیات بهتر و واژگان مناسبتری برای نگارش نامه خود بهره می‌برد.»

* مازیار بهاری خبرنگار دستگیر شده مجله نیوزویک در نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران گفت: «در ایران نیز همانند اوکراین قبل از انتخابات مسئله تقلب مطرح شد و سعی کردند کودتایی انتخاباتی به عنوان راهکار دیگر پیدایش این انقلابات رنگین در ایران به راه بیندازند. کودتای انتخاباتی در ایران از ۲ سال قبل از انتخابات آغاز شده بود.»

* کیان تاجبخش یکی از متهمان دستگیر شده در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران خود اظهار داشت: « هادی سِمَتی، ناصر هادیان (اساتید علوم سیاسی دانشگاه تهران)، تاج زاده و عطریانفر به طور مستقیم یا غیرمستقیم حلقه نهادها و شبکه هایی بودند که با مؤسسات و نهادهایی در امریکا ارتباط داشتند.

* مهدی کروبی در گفتگو با روزنامه اعتمادملی با اشاره به حضور خود در بهشت زهرا به مناسبت چهلمین روز تعدادی از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات گفت: «من از همان ابتدا تاکید می‌کردم که همواره از رای مردم صیانت می‌کنم و اکنون نیز می‌گویم که در حد توان از رای‌شان پاسداری خواهم کرد. بنابراین اکنون مردم خودشان تشخیص داده‌اند که به خیابان بیایند و ما هم در کنارشان هستیم. اگر ما برای کسانی که برای صیانت از رای خود به میدان آمده‌اند و به حمایت از ما برخاسته‌اند و کشته شده‌اند مراسمی ‌برای گرامیداشت یاد و خاطره‌شان برگزار نکنیم که انسان‌های ضعیف‌النفس و بی‌شخصیت و دین‌فروشی هستیم که اینک مردم را در ادامه مسیر رها کنیم.»

* اسد ا… بادامچیان در گفتگو با روزنامه وطن امروز گفت: «شما در همین روزنامه جمهوری‌اسلامی در آبان‌ماه ۵۸ بعد از انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی مصاحبه‌ای از خانم رهنورد می‌بینید که به صراحت می‌گوید در انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی تقلب شده و من این مجلس را قبول ندارم. در این مجلس روحانیون سنتی آمده‌اند و این افرد قانون اساسی ما را سنتی می‌نویسند و به همین علت مجلس خبرگان قانون اساسی را قبول ندارم. حالا هم انتخابات خبرگان انجام شده است و هم امام تأیید کرده و جالب است که انتخابات در دوران دولت موقت انجام شده و ریاست مجلس خبرگان را هم حسینعلی منتظری برعهده دارد و نایب‌رئیس او، آیت‌الله شهید بهشتی بود و اصلا اداره‌کننده اصلی مجلس آقای بهشتی بود چون ایشان روی قانون اساسی اشراف داشت و اعضای دیگر مجلس از بزرگان و علما بودند.

آن‌وقت در چنین موقعیتی خانم رهنورد می‌گوید، در این انتخابات تقلب شده و آقایان بهشتی و دیگر بزرگان چون سنتی هستند، قانون اساسی را سنتی می‌نویسند!» وی در ادامه تصریح کرد: « افکار زهرا رهنورد با افکار خانم شیرین عبادی یکی است به همین علت وقتی عبادی از طرف استکبار به‌عنوان بانوی صلح انتخاب شد و جایزه نوبل گرفت، دار و دسته التقاطی در ایران برایش سوت و کف زدند. خانم رهنورد که آن زمان رئیس دانشگاه الزهرا(س) بود او را به این دانشگاه دعوت کرد ولی دانشجویان علیه شیرین عبادی تظاهرات کردند که رهنورد با عبادی هر دو در زیرزمین دانشگاه از ترسشان مخفی شدند تا اینکه نیروی انتظامی آمد و آنها را بیرون کشید. با توجه به اینکه استکبار جایزه صلح نوبل را به شایسته‌‌ها نمی‌دهد بلکه برای مقاصد سیاسی خود می‌دهد بنابراین شما هیچ وقت نمی‌بینید به آقای بهشتی، باهنر و دیگر شهدا و علمای ما جایزه داده باشند. این‌بار خانم رهنورد می‌تواند خود را برای گرفتن این جایزه آماده کند؛ پای خودش را روی خون شهدای اغتشاشات اخیر بگذارد و جایزه‌اش را بگیرد.» وی در پایان گفت: «شهید دیالمه  ۳۰ سال پیش گفت موسوی و رهنورد در برابر نظام می‌ایستند.»

منبع: کتاب روزشمار  ۸ ماه نبرد مقدس