شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » داستان انتخاب دهم » روز شمار فتنه۸مرداد

روز شمار فتنه۸مرداد

* رجانیوز: «در حالی که از حدود ۱۰ روز پیش رسانه‌های وابسته به موسوی و کروبی به همراه سایت‌ها و شبکه‌های ضدانقلاب، تبلیغات پرحجمی به منظور ترغیب مردم تهران به حضور در مصلا و بهشت زهرای تهران کرده بودند، عصر امروز تنها حدود ۳۰۰ نفر در بهشت زهرا حاضر شدند.

در این فراخوان که به بهانه چهلمین روز  کشته شدن ندا آقاسلطان انجام شد، موسوی دقایقی پس از حضور در بهشت زهرا این محل را ترک کرد و شایعه حرکت وی به سمت مصلای تهران منتشر شد. هم چنین مهدی کروبی، هادی غفاری و سید حسین موسوی تبریزی نیز در بهشت زهرا حضور یافتند.

ساعتی پس از انتشار این شایعه، در محدوده‌ی مصلای تهران به ویژه خیابان شهید بهشتی گروه‌های پراکنده‌ی چند نفری حاضر شدند و اقدام به شعار دادن، بستن خیابان و ایجاد مزاحمت برای مردم کردند. آشوبگران همچنین با آتش زدن چند سطل زباله و سنگ‌پرانی به سمت اتومبیل‌ها و نیروی انتظامی مستقر در محل، درگیری‌هایی ایجاد کردند. این درگیری‌ها و بستن خیابان از سوی آشوبگران منجر به ایجاد ترافیک شدید در خیابان‌های شهید بهشتی، شهید قنبرزاده، خرمشهر و سهروردی شمالی شد. اغتشاشگران سعی داشتند که تجمع و درگیری‌ها را به خیابان‌های اطراف نیز انتقال دهند که با عدم استقبال مردم و برخورد نیروی انتظامی، در این زمینه ناکام ماندند.»

* خبرگزاری فرانسه:  «تعدادی از معترضان ایرانی، در محل مصلی بزرگ تهران تجمع کردند. برخی از معترضان آشغالدانی‌های بزرگ را به آتش کشیده‌اند در حالی که نیروهای ضد شورش برای متفرق کردن جمعیت با موتورسیکلت به سوی آن‌ها هجوم می‌برند. گزارش‌ها حاکی از درگیری‌ها میان معترضان و ماموران در خیابان‌های بهشتی، مطهری، حافظ شمالی، ولی‌عصر، زرتشت، فاطمی و مناطق اطراف بود. شعارهایی چون “استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی” از جمعیت حاضر در میدان ونک به گوش رسیده‌است.»

رجانیوز: «همزمان با حضور کسانی که به بهانه چهلمین روز کشته شدن ندا آقا سلطان در بهشت زهرا آمده بودند، در گلزار شهدا گرامیداشت یاد و نام شهدای بسیجی فتنه اخیر با حضور صدها نفر از مردم و خانواده های شهدای بسیجی برگزار شد. سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس در این مراسم گفت: ” جا دارد بپرسیم آن آقایی که یک زمانی فرمانده ما در جنگ بود و همین چند هفته پیش از انتخابات در همین گلزار شهدا برنامه سنگین میلیونی برای شهدای کشتی گیر برگزار کرد و در همان برنامه خودکار تبلیغاتی توزیع کرد، کجاست؟ همان آقایی که می گوید من در این انتخابات بین ۲ تا ۷ میلیون رأی داشتم! می خواهم به او بگویم برادر، فرمانده! می دانی چرا حتی یک میلیون هم رأی نیاوردی؟ برای اینکه ۲۰ سال بود که تو خوابیده بودی. هیچ‌گاه ما تو را که فرمانده ما بودی، در این بهشت زهرا نمی‌دیدیم. جا داشت که شما امروز اینجا می بودید و مرهم این دلهای زخم خورده می شدید.”»

منبع: کتاب ۸ ماه نبرد مقدس