جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » داستان انتخاب دهم » روز شمار فتنه۱مرداد

روز شمار فتنه۱مرداد

* اکثریت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه ای خطاب به ملت ایران، رهبری را فصل الخطاب دانسته و اعلام کردند: «هر گونه انحراف از راه و مواضع رهبری انحراف از آرمان‌های انقلاب و خط اصیل امام خمینی(ره) است» در قسمتی دیگر از این بیانیه خطاب به هاشمی رفسنجانی رییس این مجلس آمده است: «بسیاری از علما و نخبگان و شخصیت‌ها و دلسوزان نظام انتظار دارند که رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصحلت نظام که همواره با تدبیر و فراست در کنار امام و رهبری به حل مشکلات و معضلات کمک کرده‌اند در شرایط کنونی نیز با پشتیبانی بیش‌تر و شفاف‌تر از ولایت فقیه و بیانات رهبری، در این شرایط حساس دشمنان اسلام و نظام و کینه‌توزان و بدخواهان و فرصت‌طلبان را در نقشه شیطانی برای آسیب به وحدت و همدلی، ناکام گذارند»

* رجانیوز: «نمایندگان مؤثر اصولگرا در مجلس معتقدند ریاست هم‌زمان مجلس و فراکسیون اکثریت توسط لاریجانی وی را با محدودیت‌های طبیعی و غیرقابل اجتنابی مواجه کرده است و از سوی دیگر، لاریجانی نیز با اقدامات و مواضع یک‌ساله‌ی اخیر خود به‌وی‍ژه در جریان انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن، نشان داده است گزینه مناسبی برای ادامه ریاست بر مهم‌ترین فراکسیون مجلس شورای اسلامی نیست.

* اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای سرگشاده خطاب به رییس جمهور نوشت: “شما به هزار دلیل آقای مشایی را قبول دارید، که حتی یک دلیل آن را هم خارج از غالب شعار نگفتید، اما ما هم به هزار و یک دلیل مشروعیت او را زیر سوال می‌دانیم، با این حال به یک دلیل از همان هزار و یک دلیل مان بسنده می کنیم. برای بررسی صلاحیت و مشروعیت اسفندیار مشایی همین بس که در شرایط کنونی که از یک سو اعطای سمت مذکور علی رغم نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و به گونه ای غیرقانونی و نامشروع به او اختصاص یافته و از سوی دیگر موج ناخرسندی از او فراگیر شده و هزینه های بیشماری را هم برای دولت دهم فراهم می آورد، شهوت قدرت و مقام خواهی در وی به حدی بروز و ظهور یافته که حتی یک بار هم از لسان او کلمه استعفا شنیده نمی شود.

اینکه هیچ کلامی با محوریت کناره‌گیری و عدم تمایل به این منصب از سوی او شنیده نمی‌شود، نشان از چه دارد؟ به نظر شما قابل تأمل نیست؟ اینکه فردی با این کارنامه وحشتناک هنوز از حضور در سمت‌های متعلق به این مردم شرمگین نیست، هویدای کدام خصلت او می‌تواند باشد؟ … احمدی نژاد از یک تا صدش تنها در قالب ولایت پذیری معنا دارد در غیر این صورت شما هم برایمان با خاتمی و موسوی و دیگران فرقی نخواهید داشت و جریان دانشجویی مسلمان چشم اسفندیار شما را هم هدف خواهد گرفت.”

* خبرآنلاین: «عبدا… نوری وزیر کشور سابق با حمایت از مواضع هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه، اعلام کرده که هاشمی رفسنجانی تحت فشار است. وی که در نماز جمعه هفته گذشته حاضر شده و به گفته شاهدان به هاشمی اقتدا نکرده بود، همچنین روحیه بالای همسر و اعضای خانواده رئیس مجمع تشخیص مصلحت را مورد ستایش قرار داده است. وی در ادامه با مقایسه شرایط فعلی کشور با سال‌های میانی دهه‌ ۵۰ شمسی، نسبت به سقوط نظام جمهوری اسلامی ابراز امیدواری کرده است.

منبع: کتاب ۸ ماه نبرد مقدس