پنج شنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
آخرین مقالات :
خانه » داستان انتخاب دهم » صادق محصولی : کینه مردودین و ساکتین فتنه از جبهه پایداری طبیعی است/ دشمن می‌خواهد با طرح مباحث دیگر، فتنه ۸۸ فراموش شود

صادق محصولی : کینه مردودین و ساکتین فتنه از جبهه پایداری طبیعی است/ دشمن می‌خواهد با طرح مباحث دیگر، فتنه ۸۸ فراموش شود

نمایشگاه مطبوعات/۳۳/ صادق محصولی در غرفه رجانیوز:
کینه مردودین و ساکتین فتنه از جبهه پایداری طبیعی است/ دشمن می‌خواهد با طرح مباحث دیگر، فتنه ۸۸ فراموش شود

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه نیروهای حزب‌اللهی که خالق حماسه ۹ دی بودند، بر گفتمان پایداری بر اصول تأکید دارند نه گفتمان سازش، گفت: گفتمان انقلاب،‌ سوم تیر و جبهه پایداری که همه اینها یکی است، با نظرات مردودین و ساکتین فتنه سازگاری ندارد و طبیعی است که نسبت به جبهه پایداری راه تخریب را در پیش گیرند.

صادق محصولی با حضور در غرفه رجانیوز با تأکید بر هدایت‌گری معنوی آیت‌الله مصباح یزدی بر جبهه پایداری، مواضع این تشکل را در قبال وحدت، منشأ تخریب‌ها علیه جبهه پایداری، شبهات هاشمی رفسنجانی در مورد سلامت انتخابات را تبیین کرد:

حضور حضرت آیت‌الله مصباح در جبهه‌ پایداری به چه شکل است؟

جبهه پایداری برای اینکه کمتر مورد انحراف قرار گیرد سعی کرده است حتی‌الامکان از راهنمایی‌های حضرت علامه مصباح، آیت‌الله خوشوقت و بزرگان دیگر استفاده کند. بنابراین این بزرگواران مخصوصاً آیت‌الله مصباح نقش هدایت‌گری معنوی را دارند، وگرنه به عنوان ساختار سازمانی اینگونه نیست که ما رهبری تعریف کرده باشیم و ایشان آن نقش را داشته باشند. ساختار جبهه، به لحاظ سازمانی روشن است و این بزرگواران نقش هدایتگر معنوی را دارند.

در بحث وحدت، موضع جبهه پایداری چیست؟

وحدت به عنوان یک استراتژی برای جبهه پایداری مطرح است. اما اینکه با چه تاکتیک‌هایی این وحدت انجام شود با توجه به شرایط و فضاهایی که هست و ممکن است در آینده هم پیش بیاید، باید درنظر گرفته شود. یعنی ما باید شکلی از ائتلاف و یا وحدت را برای اصولگرایان دنبال کنیم که بیشترین منافع را داشته باشد.

درباره اصل وحدت و اهمیت آن، هیچ کدام از دوستان ما شبهه‌ای ندارند، ولی وحدت به شکل‌های مختلف امکان پذیر است که یکی از شکل‌ها این است که ما هم در ۷+۸ شرکت کنیم، ولی منحصر به آن نیست، بنابراین، در تعامل با دوستان اصولگرا منتظریم که فضا کامل رصد شود و با توجه به اینکه شاخص اصلی و ملاک‌ها، نظرات مقام معظم رهبری و مطالبات ایشان است، منتظر هستیم با توجه به جمع بندی‌ها، به تکلیف‌مان عمل کنیم.

برخی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دو سال قبل با اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی به آن بخش از صحبت‌های ایشان استناد می‌شود که در کنار پایداری بر اصول، در مواردی باید اغماض‌هایی کرد و بر این مبنا از جبهه پایداری می‌خواهند که از یک سری اصول اغماض کند.

حضرت آقا هیچ‌وقت اغماض از اصول را توصیه نمی‌کنند، بلکه همیشه پافشاری بر اصول را توصیه می‌کنند ولی اگر مباحث شخصی و گروهی باشد، اغماض لازم است. ضمن اینکه آن بحث ایشان ناظر بر نقدی است که فراکسیون انقلاب اسلامی بر مدیریت مجلس یعنی هیئت رئیسه و شخص رئیس محترم مجلس مطرح می‌کند و این‌طور نیست که در مورد مرکزیت وحدت اصولگرایان برای انتخابات باشد، بلکه فردی به‌عنوان رئیس مجلس انتخاب شده است، آیا باید در قبال وی کمی تنازل و همکاری کرد تا مجلس کارش را انجام دهد یا نه، اینجاست که ضمن پافشاری بر اصول، بر وحدت تأکید می شود.

بنابراین اصل وحدت در همه جا مورد پسند است. منتهی فرمایشات آقا فقط آن مورد نیست، این هم هست که “به شما می‌گویند وکیل‌الدوله، بگذارید بگویند، هزینه دارد”، چرا دوستان این‌ها را درنظر نمی‌گیرند. معلوم می‌شود که حضرت آقا نسبت به پافشاری‌اش که این جمع بر اصول دارند تأیید و تأکید دارند که این پافشاری باید باشد و آنهایی که وکیل الدوله خطاب می‌کنند، از هر گروهی نشان می‌دهد که حضرت آقا باز آن‌ها را با این بیان روشن مورد مذمت قرار داده اند که این سرزنش‌ها به‌خاطر پافشاری بر اصول است.

البته این بدین معنی نیست که فرد خاصی الزاماً مورد خطاب باشد، ولی خوب است که ما دقت کنیم ببینیم که فرمایشات آقا در تمامی بندها و مخصوصاً این قسمت که می‌فرمایند باید بر روی اصول پافشاری کرد، چه وجهی دارد. من فکر می‌کنم الآن دغدغه اصلی حضرت آقا برای انتخابات آینده درباره کاندیداها این می‌تواند باشد که کاندیداهای آرمانگرا در مجلس نباشند یا کم باشند.

تخریب‌هایی که علیه جبهه پایداری صورت می‌گیرد، از رسانه‌های اصحاب فتنه گرفته تا طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبان و برخی از اصولگرایان است که عنوان می‌کنند جبهه پایداری وزن خاصی ندارد؛ منشأ این تخریب‌ها چیست؟

منشأ تخریب‌ها متفاوت است دلیلش هم این است که افرادی که تخریب می‌کنند، اهداف متفاوتی دارند اما در این حوزه به اشتراک می‌رسند، مثلاً فرض کنید VOA و BBC که تخریب می کنند، نمی‌شود با نگاه منفی‌ای مقایسه کرد که یک گروه اصول‌گرا به‌خاطر انتخابات و شرایط آن و نگاه حزبی نسبت به جبهه پایداری یکی دانست.

من فکر می‌کنم یکی از عوامل اصلی تخریب‌ها برای جبهه پایداری در بین اصولگرایان ناشی از این است که نگاه‌شان انتخاباتی و حزبی است اما جبهه پایداری نگاه حزبی ندارد. یعنی ما هیچ وقت نگفتیم که در لیست نهایی انتخابات این تعداد باید در تهران باشد، این تعداد در شهرستان‌ها.

ما به‌دنبال این هستیم که هر کسی از هر گروهی می‌تواند باشد ولی شرطش این است که این منشور رعایت شود. منشوری که خود دوستان اصولگرا دادند و ما هم قبول داریم، هرچند آن را قابل ارتقا می‌دانیم ولی باید این منشور رعایت شود. آن‌هایی که وابسته به مراکز قدرت و ثروت هستند، این فرآیند را نمی‌پذیرند.

ممکن است یک حوزه انتخاباتی این‌قدر قدرت داشته باشد که بخواهد کاندیدایی را مشخص کند یا خودش کاندیدا شود. این مشمول فرمایش حضرت آقا می‌شود ولی به تعبیر اولی آنهایی مشمول می‌شوند که قدرت و ثروت عمومی‌تری را در دست دارند و چه بسا پول خودشان هم نیست و با قدرت و ثروتی که دارند، می‌خواهند برای کل کشور نماینده انتخاب کنند.

طبیعی است که گفتمان انقلاب،‌ سوم تیر و جبهه پایداری که همه اینها یکی است، با نظرات آنها سازگاری ندارد. طبیعی است که نسبت به جبهه پایداری راه تخریب را در پیش گیرند. یا به‌خاطر اینکه جبهه پایداری اهمیت زیادی را برای موضوع فتنه قائل است، چون بعد از دوسال که می گذرد حضرت آقا از مباحث فتنه حرف می‌زنند و هنوز هم این نیست که مشکل فتنه رفع شده باشد و دشمن درصدد برنامه ریزی وسیعی است که می‌خواهند با طرح مباحث دیگر موضوع فتنه را به فراموشی بسپارند.

جبهه پایداری در مقابل این جریان‌ها نسبت به مردودین فتنه اخطار می‌دهد. طبیعی است آنها هم که در فتنه مردود شدند یا ساکت بودند یا یکی به نعل و یکی به میخ زدند و یا از امکانات بیت‌المال به فتنه کمک کردند، از جبهه پایداری خوش‌شان نمی‌آید و کینه داشته باشند.

نماینده‌ای بوده است که به اسم اصولگرایی برای فتنه کشته‌سازی کرده است، آیا انتظار دارید او از جبهه پایداری حمایت کند، اگر اینها از جبهه پایداری حمایت کنند، باید تردید کرد. الآن باید ببینیم که دشمنان اصلی کشورمان مثل آمریکا و اسرائیل رژیم اشغالگر قدس با کدام گفتمان زاویه بیشتری دارند و این برای ما ملاک می‌شود، حتی در داخل اصول‌گراها، از کدام گروه احساس نفرت بیشتری دارند. در مقابل، آن دوستان و حزب‌اللهی که در ۹ دی بودند و در جریان فتنه کتک خوردند، کدام گفتمان را قبول دارند. گفتمان سازش یا گفتمان پایداری؟ اینها‌ ملاک‌های خوبی می‌تواند باشد برای اینکه تخریب‌ها از کدام طرف صورت می‌گیرد، وگرنه تخریب‌ها علیه جبهه پایداری از جریان انحرافی گرفته و یا از دوستان اصولگرایی که ما قبول‎شان داریم ولی به‌خاطر نگاه مقطعی انتخاباتی‌شان و مسئولیت‌هایی که برای وحدت پذیرفتند، به‌خاطر اینها جبهه را تضعیف می‌کنند تا آنهایی که بعضی‌ها آقای هاشمی را مستعد سیاسی می‌دانند یعنی چه؟ یعنی اینکه در سیاست از کسی تبعیت نکند، یعنی مقلد نباشد، طبیعی است که با گفتمان جبهه پایداری نظرات متفاوتی دارند ولی ما اشتراکات زیادی با دوستان اصولگرا داریم. به نظر من به‌خاطر فضای انتخابات این دوستان ما به جای پرداختن به اشتراکات بیشتر به افتراق و اختلاف‌ها می‌پردازند.

دلیل بحث تشکیکی که آقای هاشمی مجدداً آغاز کرده که همان سبک و سیاق انتخابات ۸۸ است، چیست؟

دفعه قبل هم در جریان فتنه این مسئله مشهود شد که فضاسازی های به‌خاطر این بود که در آینده بهره‌برداری صورت گیرد. ولی به نظر من خیلی نمی‌تواند مهم باشد از این جهت که ملت ما هوشیار است. آزمون فتنه و انتخابات ۸۸ و حضور مردم در ۹ دی و ۲۲ بهمن و یا همین حضورهای مردم در سفرهای مقام معظم رهبری در استقبال از حضرت آقا پاسخ روشنی است از اینکه مردم ما هوشیار هستند نسبت به هر نوع دسیسه‌ای که دشمن انجام می‌دهد.

در بحث تجارت با فتنه یک‌سری اسناد را مانند چک‌های صادره از طرف نواب برای اصحاب فتنه رجانیوز منتشر کرد، آیا این تجارت است یا اینکه بعضی به جبهه پایداری اتهام تجارت می‌زنند؟

کسانی می‌توانند تجارت کنند که اهل سازش باشند، آنهایی که اهل سازش هستند، اسم آن می‌خواهد فتنه باشد یا انحراف یا چپ و راست محافظه کار و رادیکال باشد. آن‌هایی که اهل بده و بستان و سازش هستند، قطعاً می‌توانند معامله و تجارت کنند. آنهایی تجارت نمی‌کنند که در اصول استقامت دارند، بنابراین کسی که قبلاً می گفته است اینها فتنه‌گر هستند، الآن هم همین لفظ را به کار می‌برد، اعتقاد به فتنه داشته، همچنان که آقا اعتقاد دارند، این تجارت نمی‌تواند باشد. تجارت وقتی موضوعیت دارد که ببیند مثلاً‌ کدام طرف برنده می‌شود، همان طرف برود. تجارت سیاسی یعنی اینکه طرف یکی به نعل بزند و یکی به میخ، ببیند کدام طرف غلبه می‌کند، با آن طرف باشد. اینهایی که اهل این دادوستد سیاسی نیستند، اهل تجارت سیاسی هم نمی‌توانند باشند.

نظرتان درباره رجانیوز چیست؟

به‌عنوان یک شهروند از روشنگری‌‌های رجانیوز تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم که خداوند توفیق داده است به این عزیزان که در مسیر دست و یا در خط ولایت حرکت کنند، مخصوصاً‌ در مراحلی مثل جریان فتنه وارد شوند و افشاگری‌های مناسبی داشته باشند و حتی به افرادی که به آن علاقه داشتند، ولی در حالی که می‌بینند اینها به اشتباه یا خطا و انحراف افتاده‌اند، تذکر دادند و هشدار دادند که این نشان‌دهنده‌ی صداقت عزیزان است.

اگر برخورد با مدیرمسئول این سایت را هم مقایسه کنیم با برخورد دیگر سایت‌ها که علیه ما دروغ و فحش می‌نویسند و چیزهایی می‌گویند که جرم بالایی دارد، به نظر من تجدیدنظر لازم است.