به نام خدا
در زبور حضرت داوود (ع) كه تحت عنوان « مزامير» در لا به لاي كتب « عهد عتيق» آمده است نويدهاي درباره ظهور حضرت مهدي (ع) به بيان هاي گوناگون داده شده است
الف) بشارت ظهور حضرت مهدي (ع) در كتاب « زبور داوود»
در زبور حضرت داوود (ع) كه تحت عنوان « مزامير» در لا به لاي كتب « عهد عتيق» آمده است نويدهاي درباره ظهور حضرت مهدي (ع) به بيان هاي گوناگون داده شده است و مي توان گفت: در هر بخشي از « زبور» اشاره اي به ظهور مبارك آن حضرت و نويدي از پيروزي صالحان بر شريران و تشكيل حكومت واحد اسلامي جهاني و تبديل اديان و مذاهب مختلف به يك دين محكم و آيين جاويد و مستقيم، وجود دارد.
و جالب توجه اين كه مطالبي كه قرآن كريم در باره ظهور حضرت مهدي (ع) از « زبور» نقل كرده عينا در زبور فعلي موجود واز دست برد تحريف و تفسير مصون مانده است.
قرآن كريم چنين مي فرمايد:
« و لقد كتبنا في الزبور من بعد الذكر ان الارض يرتها عبادي الصالحون»
« ماعلاوه برذكر در « زبور» نوشتيم كه بندگان صالح من وارث زمين خواهند شد».
مقصود از« ذكر» در اين آيه شريفه تورات موسي (ع) است كه در زبور داوود (ع) پيرو شريعت تورات بوده است.
اين آيه مباركه از آينده درخشاني بشارت مي دهد كه شر و فساد به كلي از عالم انساني رخت بر بسته و اشرار و ستمكاران نابود گشته اند ووارث زمين به افراد پاك وشايسته منتقل گرديده است زيرا كلمه وارث « وراثت و ميراث» در لغت در مواردي استعمال ميشود كه شخص يا گروهي منقرض شوند و مال و مقام و همه هستي آنها به گروهي ديگر به وارث منتقل شود.
به هر حال ، طبق روايات اسلامي- از طريق شيعه و سني- اين آيه شريفه مربوط به ظهور حضرت مهدي (ع) مي باشد و قرآن كريم اين مطلب را از زبور حضرت داوود (ع) نقل مي كند و عين همين عبارت در زبور موجود است و اينك متن زبور:
« زيرا كه شريران منقطع مي شوند. اما متوكلان به خداوند وارث زمين خواهند شد ئ حال اندكست كه شريرنيست مي شود كه هر چند مكانش را جست و جو نمايي ناپيدا خواهد بود اما متواضعان وارث زمين شده از كثرت سلامتي متذلذل خواهند شد شرير به خلاف صادق افكار مذمومه مي نمايد و دندانهاي خويش را بر او مي فشارد خداوند به او متبسم است چون كه ميبيند كه روز او مي آيد شريران شمشير را كشيدند و كمان را چله كردند تا آنكه مظلوم و مسكين را بيندازند و كمانهاي ايشان شكسته خواهد شد كمي صديق از فراواني شريران بسيار بهتر است چون كه بازو هاي شريران شكسته مي شود و خداوند صديقان را تكيه گاه است».
خداوند روزهاي صالحان را ميداند و ميراث ايشان ابدي خواهد بود در زمان « بلا» خجل نخواهند شد و در ايام قحطي سير خواهند شد لكن شريران هلاك خواهند شد و دشمنان خداوند مثل پيه بره ها فاني بلكه مثل دود تلف خواهند شد؛ زيرا متبركان خداوند وارث زمين خواهند شد اما ملعونان وي منقطع خواهند شد صديقان وارث زمين شده ابدا در آن ساكن خواهند شد به خدا پناه برده، راهش را نگاهدار كه تو را به وراثت زمين بتند خواهند كرد و در وقت منقطع شدن شريران اين را خواهي ديد اما عاصيان، عاقبت مستاسل، و عاقبت شريران منقطع خواهند شد».
در ديگر مي فرمايد:
« … قومها را به انصاف داوري خواهد كرد. آسمان شادي كند و زمين مسرور گردد. دريا و پري آن غرش نمايند. صحرا و هر چه در آن است به وجد آيد. آنگاه تمام درختان جنگل ترنم خواهند نمود به حضور خداوند. زيرا كه مي آيد، زيرا كه براي داوري جهان مي آيد. ربع مسكون را به انصاف داوري خواهد كرد و قوم ها را به امانت خود».
ب) بشارت ظهور حضرت مهدي (ع) در كتاب « اشعياي نبي»
در كتاب« اشعياي نبي» كه يكي از پيامبران پيرو تورات است بشارت فراواني در مورد ظهور حضرت مهدي (ع) آمده است كه جهت استدلال به كتاب مزبور فرازي از آن بشارتها را نقل نموده و برخي از نكات آن را توضيح مي دهيم تا معلوم شود كه مسلمانان در باره عقيده به ظهور يك مصلح جهاني تنها نيستند بلكه همه اهل كتاب در اين عقيده با مسلمانان اشتراك نظر دارند.
در فرازي از بشارت كتاب اشعيا آمده است:
« دو نهالي از تنه « يسيّ» بيرون آمده شاخه اي از ريشه ها يش خواهد شكفت و روح خداوند بر او قرار خواهد گرفت. يعني روح حكمت و فهم و روح مشورت و قوت و روح معرفت و ترس خداوند و خوشي او در ترس خداوند خواهد بود و موافق رؤيت چشم خود داوري نخواهد نمود و بر وفق سمع گوشها خويش تنبيه نخواهد نمود ؛ بلكه مسكينان را به عدالت داوري خواهد كرد و به جهت مظلومان زمين به راستي حكم خواهد نمود… كمربند كمرش عدالت خواهد بود و كمربند ميانش امانت و گرگ با بره سكونت خواهد داشت و پلنگ با بزغاله خواهد خوابيد و گوساله و شير پرواري با هم و طفل كوچك آنها را خواهد راند و گاو با خروس خواهد چريد و بچه هاي آنها با هم خواهند خوابيد و شير مثل گاو كاه خواهد خورد و طفل شير خواه با سوراخ مار بازي خواهد كرد و در تمامي كوه مقدس من ضرر و فسادي نخواهند كرد ؛ زيرا كه جهاناز معرفت خداوند پر خواهد بود مثل آبهايي كه دريا را مي پوشاند».
منظور از« نهالي از تنه « يسيّ» خواهد رويد» بشارت هاي ويژه قائم آل محمّد (ع) است زيرا حضرت داوود و سليمان ( عليها سلام) فرزندان پسري يسيّ و حضرت عيسي بن مريم (ع) نواده دختري ، وي و قائم آل محمّد (ع) نيز از جانب مادرش نرجس نواده دختري« يسيّ» مي باشد.
ج) بشارت ظهور حضرت مهدي (ع) در كتاب « بوئيل نبي»
در كتاب « بوئيل نبي»كه از پيامبران پيرو تورات است بشارت ظهور حضرت مهدي (ع) و نزول حضرت عيسي (ع) و محاكمه اسرائيل در آن روز سرنوشت ساز چنين آمده است:
« آن گاه جميع امتها را جمع كرده به وادي « يهوشافاظ» فرود خواهم آورد و در آن جا با ايشان در باره قوم خود و ميراث خويش، اسرائيل [را] محاكمه خواهم نمود زيرا كه ايشان را در ميان امت ها پراكنده ساخته و زمين مرا تقسيم نموده اند و بر قوم من قرعه انداخته و پسري در عوض فاحشه داده و دختري به شراب فروخته اند تا بنوشد».
و در جاي ديگر از اين كتاب چنين آمده است:
« اي همه امتها بشتابيد و بياييد و از همه طرف جمع شويد اي خداوند شجاعان خود را به آنجا فرود آور امتها بر انگيخته شوند . به « وادي يهوشافاظ » بر آيند زيرا كه من در آنجا خواهم نشست تا بر همه امتهايي كه به اطراف آن هستند داوري نماييم».
پايان
برگرفته از سايت :المهدويه