به نام خدا
چكيده:
سلطه مطلق و بيچون و چراي يهوديان بر هاليوود كه خود آنان بنيان گذار اين صنعت گسترده فيلم سازي آمريكا بودهاند، بر هيچ كس پوشيده نيست. در ليست يكصد فرد مؤثر بر سينماي آمريكا، هيچ فرد اروپايي تباري وجود ندارد و 12 نفر اول اين ليست، همگي يهودياند. حاكمان يهودي هاليوود با توليد محصولاتي مستهجن و پرفروش، به سودهاي كلان دست يافتهاند، هرچند يكي از مديران صاحب نام يهودي هاليوود، ساختههاي خود را فيلمهايي كثافت خوانده است. نويسنده معتقد است كه يهوديان دنيا كه همواره جزء ساكنان مناطق شرق عالم بودهاند، به دليل سرخوردگي در شرق و براي جبران ناكاميهاي خود، راه آمريكا و هاليوود رادر پيش گرفتهاند.
هنگامي كه توماس اديسون دوربين ساخت و تصاوير متحرك را اختراع نمود، كارآفرينان يهودي مهاجر نظير سامگلدوين، جك و هري وارنر و لوييس بيماير هاليوود را ايجاد نمودند. همچنين يهوديان، سه شبكه اصلي و مهم آمريكا را بنيان نهادند: شبكه NBC متعلق به ديويد سارنوف و شبكه ABC متعلق لئونارد گلدنسون. امروزه نيز حدود دو سوم توليدكنندگان اصلي و پيشتاز صنعت سينما و تلويزيون، يهودي هستند.
سلطه يهوديان بر صنعت سرگرمي و تفريحات، كمتر در رسانههاي مهم دنيا مطرح گرديده است چرا كه اكثر اين رسانهها يا به يهوديان تعلق دارند و يا از آنان ميترسند.
در اكتبر سال 1994 ميلادي، ويليام كش روزنامه نگار بريتانيايي، مقالهاي را با عنوان «توطئهگران يهودي هاليوود» در «Spectator» نشريه «منتشر نمود كه نويسنده مقاله و نشريه آن به دليل اتهام يهودستيزي، با واكنشهاي تندي مواجه گرديدند.
ويليام كش در اين مقاله نوشته بود: «وقتي مايك اويتز اعلام نمود كه در شهر لسآنجلس كنفرانسي خبري برگزار خواهد نمود، همه دريافتند كه اتفاق بزرگي در راه است. در آن جلسه اعلام گرديد كه يك استوديوي چندميليارد دلاري فيلم سازي با مديريت استيون اسپيلبرگ در آستانه تشكيل مي باشد. در حالي كه استوديوهاي نوظهور فيلمسازي اندكي در هاليوود ميتوانند بقاي خود را حفظ نمايند، استوديوي آمريكايي فرانسيس كاپولا جزء معدود مراكزي است كه توانسته در 50 سال اخير به فعاليت خود ادامه دهد؛ اما از زماني كه كاتزنبرگ مديريت شركت فيلمسازي ديزني را بر عهده گرفت، امر عجيبي به وقوع پيوست؛ وي با ساخت فيلمهايي احمقانه و بي نزاكت نظير «مشكل عشق» و «Aspen Extreme» كه به گفته خود كاتزنبرگ در گفتگو با يك روزنامه نگار، محصولاتي «كثافت» بودهاند، به فعاليت پرداخت.
همكاري گروهي افرادي نظير اسپيلبرگ، گيفن و كاتزنبرگ كه همگي يهودي هستند، باعث شده تا يكي از قويترين و تأثيرگذارترين استوديوهاي فيلمسازي هاليوود به وجود آيد. اين اتحادهاي قدرتمند در حالي به وجود آمدهاند كه چندي پيش، در يكي از نشريات مطرح آمريكايي، مقالهاي به چاپ رسيد كه در آن اعلام گرديده بود كه كانون قدرت آمريكا از يك ابرقدرت صنعتي – نظامي به قدرتي بزرگ در عرصه سرگرمي و اطلاعات تبديل شده است.
اما هميشه اين سؤال مطرح بوده كه چرا يهوديان ساكن شرق براي تسلط بر هاليوود به غرب آمدند؟ يك پاسخ اين است كه آنان به دليل احساس ناتواني و مقاومت در برابر خواستههايشان در شرق، به غرب روي آوردهاند. اين حقيقت همان مطلبي است كه در كتاب «امپراتوري از ميان خودشان؛ چگونه يهوديان هاليوود را ابداع نمودند.» اثر يكي از پيشگامان يهودي سينما لوييس بيماير بيان شده است . يهوديان با ورود به عرصه فيلمسازي و توليدآثاري به ظاهر هنري در عرصهاي وارد شدند كه كسي آنان را سرزنش نمي كند و آنان مي توانند به راحتي بر اين دنيا حكمراني كنند.
و البته اين حكمراني تاكنون تداوم داشته است. مديران يهودي استوديوهاي مهم سينمايي، از 60 سال پيش تاكنون تغييري نكردهاند و از 85 فرد تأثيرگذار بر اين صنعت از سال 1936 ميلادي، 53 تن يهودي بودهاند.
همچنين چندي پيش در يك گزارش كه با هدف معرفي يكصد فرد قدرتمند در عرصه سينما منتشر گرديد، دوازده نفر ابتداي ليست، همگي يهودي بودند. در اين ليست، هيچ فرد سياهپوست و يا بريتانيايي تباري وجود نداشت.
سلطه مطلق آنان بر هاليوود به گونهاي شرايط را رقم زده كه افراد غير يهودي نيز تمايل دارند كه با تغيير رفتار و ظاهر خود، يهودي به نظر آيند. همان طور كه در دهه هشتاد ميلادي، افراد براي ورود به صنعت سرگرمي، خود را همجنس باز و يا دوجنسگرا نشان ميدادند (تخمين زده ميشود كه 35% اعضاي جامعه سينماگران آمريكا، همجنس باز هستند). از سالهاي بسيار دور، در لسآنجلس اين جوك شايع است كه براي ورود به صنعت سينما بايد به آيين يهوديت گرويد، زيرا يهوديان همواره تمايل دارند تا با برتر خواندن نژاد و آيين خود، ديگران را از خود جدا نموده و تبعيض قايل گردند.
امروزه در شرايطي يهوديان به رهبران بلامنازع هاليوود تبديل شدهاند كه آنان تنها 4% جمعيت آمريكا را تشكيل ميدهند. يهوديان همواره رسانهها را به عنوان نوكران خود انگاشتهاند و تنها از آنان انتظار دارند كه نظرات و عقايد يهوديان را منعكس نمايند. يك راز كثيف در مورد هاليوود اين است كه روزنامهنگاران مرتبط با هاليوود، دائماً در رسانههاي مختلف جابجا شده و البته دستمزدهاي كلاني هم ميگيرند. نكته مهم ديگر در مورد اين رسانهها اين است كه رسانههاي مهم و مشهور به صورتي كاملاً سازمان يافته و هماهنگ، اخبار مربوط به سلطه يهوديان را سانسور ميكنند، هر چند مردم آمريكا همواره جوكهايي در اين زمينه ميسازند.
يهوديان كه همواره خود را قربانيان واقعه «هولوكاست» ميدانند، همواره ديگران را يهودي ستيز به حساب ميآورند و بدين ترتيب تلاش ميكنند كه با گسترش دامنه سلطه خويش، به اهداف پشت پرده خود دست يابند. لذا احتمالاً شما هم اين جمله را شنيدهايد كه: «يهوديان براي ديدن تئاتر به سالن نمايش نمي روند، بلكه آنها به دنبال مشاهده عقايد ارائه شده خود از سوي بازيگران هستند.»
چندي پيش، يكي از مديران شركت سوني كه حاضر به ذكر نام خود نشده بود، در مصاحبهاي با يكي از هفته نامه هاي اقتصادي ژاپن اظهار داشت كه «صنعت فيلمسازي آمريكا تقريباً به صورت كامل به وسيله يهوديان كنترل ميگردد. لذا ما در شغل خود وظيفه داريم كه از بهترين شيوهي ممكن بهره بگيريم.» البته مديران هفتهنامه از اين صحبتها چنين نتيجه گرفتند كه «اگر شما قصد انجام فعاليتهاي تجاري در ايالات متحده داريد، نميتوانيد يهوديان ساكن در آن كشور را ناديده بگيريد!»
اخيراً يكي از گروه هاي آمريكايي فعال در حوزه مسائل فرهنگي، خواستار آن شد كه فيلمهاي سينمايي از دستهاي شيطان و پانصد نفر از يهوديان غير معتقد به حضرت مسيح، نجات يابد. از سوي ديگر، يكي از مقامات مذهبي ايالات متحده هم چندي پيش يهوديان سردمدار هاليوود را به دليل فريب و اغواي روزانه صدها دختر بيفكر، مورد سرزنش قرار داد. وي همچنين گفت: «معمولاً ايجاد مشكلات و معضلات اخلاقي از سوي يك نژاد كه در كنترل يك تجارت به اكثريب دست مييابد، نشانگر نبوغ افراد آن نژاد است.»
اين گفته نشانگر وجود تفاوتهاي عمده بين شهروندان آمريكايي و يهوديان ميباشد. يهوديان به ارزشهاي اخلاقي و فرهنگي مردم آمريكا توجهي نميكنند. آنان كنترل رسانههاي اجتماعي آمريكا را در دست گرفتهاند اما به مسئوليتهاي اين كنترل توجه نميكنند. آنان همواره محصولات سينمايي خود را در درجه اول، آمريكايي و سپس يهودي معرفي مينمايند.
از سوي ديگر، يهوديان هاليوود، عمدتاً عقايد خود را مخفي نگاه ميدارند، همانطور كه اگرچه اكثر فعالان صنعت سينمايي آمريكا همجنسباز هستند، اما تا پيش از دهه هشتاد ميلادي، شما هيچ همجنسبازي را در فيلمهاي سينمايي نميديديد.
پینوشت:
1. William Cash
منبع:
سياحت غرب، شماره 32
نويسنده: ويليام كش