متن برنامه ی درس هایی از قرآن کریم حجت الاسلام قرائتی؛ تاريخ پخش :: 1378/2/23
بسم الله الرحمن الرحيم
الهي انطقني بالهدي والهمني التقوي
بحث امروز درباره سيماي دموکراسي غرب و تفاوت آن با جمهوري اسلامي به طوري گوش بدهيد که بتوانيد نقل کرده به مقاله وشعر تبديل کنيد.
انسان يک موجود اجتماعي است، نه مثل يک بتهاي که در يک زمين سبز شدوبزرگ ميشود. انسان ناچار است اجتماعي زندگي کندچون يک سري وابستگيهايي مثل اکسيژن وغذاونورو احتياج به مسکن ونانواوخياط پس به تنهايي نميتواند زندگي کند و وقتي جمع شد قانون احتياج دارد. مثلا اگر يک ماشين بود مشکلي نيست اگر ماشين زياد شد مقررات ميخواهد تا مشکلات پيش نيايد.
1- انسان اجتماعي است
2- اجتماع قانون ميخواهد
3- وقانون براي اجرا، حکومت، چه حکومت بدوچه خوب
ما در زمان خودمان بدتر از صدام سراغ نداريم که چند کشور را نابود کرد، ايران، عراق، کويت کرد، عرب، فارس وسني وشيعه. وجود خطرناکي است صدام ولي اگر همين هم نباشد وضع بدتر ميشود.
ولذا اميرالمومنين عليه السلام ميفرمايد: «لَا بُدَّ لِلنَّاسِ مِنْ أَمِيرٍ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ»(نهجالبلاغه، خطبه 40) مردم رهبر ميخواهند گر چه رهبر آنها بد(فاسق) باشد.
منتهي قانون ورهبر چگونه تعيين شود يک حرکت غربيها دارند ويک حرکت را هم امام(خميني ره)آورد جمهوري اسلامي.
دموکراسي يعني حکومت مردم برمردم. البته بايد اين بحث باز شود گرچه بيانهاي علمي وفني هم دارد ولي من طوري بگويم که همه افراد متوجه بشوند.
راه انتخاب وبوجود آمدن قانون ورهبر: غرب ميگويد دموکراسي، سيماي دموکراسي غرب را بگوئيم.
فرض کنيد اين جمعيت کره زمين، ما ميگوييم افرادي از مردم انتخاب شده وقانون هم براي ما وضع کنند فعلا خدا را هم ميگذاريم کنار. ميخواهيم حکومت مردم برمردم درست کنيم واين هم جمعيت يکي از کشورهاي غربي اول که از اين جمعيت دوسوم در انتخابات شرکت نميکنند تصادف ميشودمثل 2 خرداد بالاي 20 ميليون بيايند ملت ايران 67 ميليون است وبالاي 20 ميليون.
تصادفي است واستثنايي وتازه اين يک سوم جمعيت ايران است. تازه اين در صورتي است که خيلي حماسي ومردمي باشد مثل ايران چرا بدليل اينکه يک سوم بچه هستند که به تکليف نرسيده اندويک سوم انگيزه براي شرکت در انتخابات ندارند يک سوم شرکت خوشبينانه است در کشورهاي غربي در اين يک سوم هم فرض 3 نفر براي انتخاب شرکت ميکنند البته بيشتر از اين هم هست وکسي که باز رأيش بيشتر است انتخاب ميشود بقيه ساقط ميشوند بقيه که انتخاب شد اندازه هر جمعيتي ميروند مجلس در مجلس هم دوسوم رأي قانوني است واز دوسوم هم 50 به اضافه 1 يک قانون تصويب ميشود.
يعني اگر آمريکاي 200 ميليون نفري 70 ميليون به پاي صندوق بيايند آنروز مهمترين انتخابات انجام شده اين خوشبختانه است يک سوم شرکت کنند. بالاخره نصف +1 وقتي قانون وضع ميکند وشکرگران ميشود براي دوسوم که شرکت نکردند قابل اجرا است در ماليات وعوارض واسفالت اگر قانون نور باشد به همه خانهها ميبابد اگرچه افرادي که رأي ندادهاند واگر دودهم باشد به همه خانهها ميرود.
در نتيجه اين حکومت مردم برمردم نيست حکومت اقليت براکثريت است.
يه آقازاده ميتواند پاشه قشنگ اين را بگويد. يه بارديگر اين را ميگويم(تکرار مطلب) پس اين است سيماي دموکراسي غرب.
(شکل تبيين کننده بحث که روي تخته آمده اينجا ترسيم شود)
پس اول اينکه: دموکراسي وارداتي حکومت اقليت بر اکثريت است.
حالا اشکالات: بسياري اگر در اين نوع سيستم است.
1- اگر بررأي دهندگان هوس حاکم نباشد مثل اينکه ميگويد همشهري دوستش دارم پول داردسورداده(خوشکل است) فاميل وبچه محل وهم زبان وانواع اين مسائل اين مسائل در غرب است گرچه در جمهوري اسلامي هم هست بعد ميگويم. تازه باچه تبليغاتي(حتما توي تلويزيون ديديد که کسي که ميخواست رأي بياورد با طناب از هليکوپتر آويزان شد توي فضا ملق زد تا به او رأي بدهن من خودم ديدم ماداريم که بر)آمريکا رئيس جمهوري حکومت ميکند که سابقه کذابي دارد چيزي که ملاک نيست ارزشهاي انساني است چه هوسها وچه گاوبنديها.
2- تازه آنها که به مجلس ميروند ممکن است سليقههايي باشد که براي جلب آراء يکديگر کارهايي بکنند(باز گاوبندي شود) چون حکومت هوس است نه تقواست ونه ايمان به قيامت اين حرفها نيست که کسي ميخواهد رأي بدهد بسم الله الرحمن الرحيم گفته وخدا را به خون شهدا قسم بدهد سنگرهاي ما صيادشيرازي نماز شب ميخواند وسنگرهاي آنها فرمانده شراب ميخورد انتخابات رنگ قداستي ندارد.
بله پنبه، پنبه است يکي زير پيراهن شده ويکي عمامه پيامبر(ص) چوب، چوب است يکي درب حرم علي(ع) ويکي درب طويله گوسفندهاي يک بهايي مطلب ديگر اينکه: دموکراسي، دموکراسي، سوغاتي غرب است که امام خميني ره در مقابلش فرمودجمهوري اسلامي نه يک کلمه کمتر ونه زيادتر.
ما ميگوئيم حکومت خدا قرآن ميفرمايد: «إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ لِلَّهِ» انعام/57 حکم(وحق قانون گذاري) کسي ندارد جز خدا. خدا همه اينها را آفريده
چند چيز يادم رفت بگويم.
1- اين آقا که قانون را وضع کرده از آينده خبر ندارد، علم غيب ندارد ممکن است امروز بگويد صلاح اين است وفردا اين صلاح نباشد قانون اساسي آمريکا تا حالا 25 بار عوض شده ويکي ديگر از کشورهاي غربي 119 مرتبه قانون اساسياش عوض شده.(صبح ميگويند خيابان يه طرفه بعد از ظهر ميگويند دوطرفه) انسان محدوديت دارد. مابه اين چند نفري که قانون وضع ميکنند ميگوئيم تورابه وجدان(که نميدانم داري يا نداري) تاحالا از وضع قانون پشيمان شدي يا نه ميگويد بسيار.
انساني که يه کاري ميکند بعد پشيمان ميشود من چه اطميناني دارم به او آقاي راننده خوابت هم برده موقع رانندگي ميگويد بله پس من با چه اطميناني بنشينم.
آقا هوس داري بله علم غيب داري خير، مرا دوست داري، از کجااطمينان کنم که مرا دوست دارد. ازکجا که وقتي قانون تصويب ميکند فکر وسليقه وحزب خود را در نظر گرفته وبه فکر نيازجامعه نبوده از کجا بفهمم انسان را شناختي وتقواهم دارد.
ممکن است يه قانون براي امروز خوب باشد. گاهي قانون مثل چمن يک هفتهاي سبز شده وگاهي مثل درخت پسته سال هفتم بارمي دهد. گاهي انسان بعضي اعمال را تا آخر عمر هم نميفهمد که به صلاحش نيست.
نمي دانم بگويم يا نه توي فکر موج ميزند، دانشمندان نفر يک کره زمين مثل ملاصدرا مثل بوعلي سيناها، وافراد مهم ديگر آخر عمرگفته انداي کاش ما از جواني به جاي اين رشته تحصيلي آن رشته را رفته بودين، ممکن است چهل سال يک راه را بروند ولحظه مرگ بفهمند اين را درست نبوده.
پس اقليت هم که براي اکثريت قانون وضع ميکند هوس وشهوت وغفلت ومنافع خود وحزب وشهرش را در نظر ميگيرد.
اگر فردا خطري براي مملکت پيشايد ميماند يا ميرود وفرار ميکند چقدرمردم را دوست دارد ماداشتيم اوائل انقلاب منافقين کانديدا شدند وبراي اينکه رأي جمع کنند ميکفتند ملت قهرمان ايران وقتي رأي نياوردند گفتند اين توده ناآگاه يعني قبل از ظهر ملت قهرمان بود وبعد ازظهر توده ناآگاه. اول گفتند مرگ برآمريکا بعد با دلار آمريکا زندگي کردند. ضد اپرياليسم بودند بعد جوجه اپرياليسم شدند.
داريم آدمهايي که اخلاق اسلامي نوشتند بعد در راديو بغداد بدترين جسارتها را به حضرت امام ره کردند ما نميدانيم آقايي که بارأي جلورفته عاقبتش چيست وآينده اگر مشکل امروز را حل ميکند، مشکل فردا راهم حل ميکند؟ بعضي مطالب بعد از چهل سال وبعضي تا در دنيا هم هستي معلوم نميشود. آخرت بفهمد که تمام کارهايش غلط بوده اين اشکالات دموکراسي غرب است. اين آفات حکومت مردم برمردم درسيماي غرب است اما اسلام: خدا(قانون وضع ميکند) خلق کرده.
کسي که خلق کرده وکسي که بخاري علاءالدين را ساخته ميتواند قانون وضع کند وهمچنان کسي که کولر ويخچال وپلوپز مهندسي که ساخته چون ميداند چي ساخته بايد قانونش را وضع کند.
(شما اگر بگوييد حضرت حجةالاسلام والمسلمين قرائتي ما يک زودپز خريدهايم چقد رآب کنيم به من چه مربوط است.)
2- خداوند مصلحت همه را در نظر ميگيرد.
3- درخداوند غرائز نيست.
4- همه را يکجور ميبيند «إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُفٌ رَحيمٌ» بقره/143.
مالک ماشين براي ماشين دلش بيشتري ميسوزد تا تعميرکار، مکانيک آگاه است ولي نسبت به ماشين مهربان نسبت)
خداوند هم آگاه است هم خالق وهم مهربان
5- واسطه قانون معصوم است
از طريق پيامبر(ص) واوهم بايد بي مسئله وهيچ نقطه ضعف وکوچکترين گناه نبايد از اوسربزند.
6- قانون بايد هم اين جهان وهم آن جهان را در نظر بگيرد.
يه نفر نزدآقايي استخاره کرد براي سفر(تجارت)بدآمد او هم گوش نداده به مسافرت رفت برگشت به آقا گفت استخاره درست نبود من تجارت کردم خيلي هم سود خوبي داشت(نمي دانم آقا از کجا فهميد فرمود دراين سفر نماز صبح شما قضا نشد فکر کرد گفت چرا آقا گفت خوبي به سود که نيست ارتکاب گناه، ممکن است کسي خانه زيبايي داشته باشد ولي با صدتا دروغ،
کمال علي عليه السلام وامام حسين عليه السلام اين بود که سربه ني داد ولي تن به ذلت نداد.
زير سم اسب بدنش تکه تکه شد ولي عزتش سوراخ سوراخ نشد همهاش خانه وآب وبرق تلفن نيست اين آقا رفت دانشگاه وديگري تاجر شد واينجا اسفالت وفلاني چه کارها کرد ولي به چه قيمتي؟
به علي عليه السلام گفتند يه دروغ بگو22 سال جلومي افتي گفت نصف دروغ هم نميگويم.
مسئله سرارزشها ست بعضي چيزها ممکن است خوشمزه باشد ولي در روح انسان اثر ميگذارد چرا قرآن 4 بار ميفرمايد: ((گوشت خوک نخوريد))
ممکن است کباب گوشت خوک خوشمزه هم باشد، ولي اثر ميگذارد. حالا ميگويندگوشت خوک حرام بوده چون کرم کدووترشين دارد ما در درجه حرارت بالا داغ ميکنيم ميکروب کشته ميشود. باز هم اسلام ميگويد حرام است چون بعد از 1400 سال اين رابشرفهميده ممکن است آثار ديگري هم داشته باشد که هنوز بشر نفهميده و1300 سال ديگر مشخص شود فقط مسئله مادي نيست ممکن است در روح انسان اثر کند.
هندوانه خنک است ولي هندوانه دزدي غير از اين خنکي يك گرمي ديگري هم دارد.
قرآن ميفرمايد: دردنيا گفتي من مال يتيم را خوردم ولي درآخر همين آتش ميشود.
يه عالم ملک داريم ويک عالم ملکوت آقايي که قانون تصويب ميکند عالم ملکوت را نميبيند،
(يك بچه که شهوت ندارد کنار خيابان غرب نگاه ميکند ميبيند يك دختر وپسر همديگر را بوسيدند اوچون شهوت ندارد انگيزههاي دروني را نميبيند فقط ميبيند لبها روي هم آمد حالا ديگر درون اين انسان چه ميگذرد نميبيند.)اعمال يك چيزهاي دروني دارد واتصالات آنها را انسان خبر ندارد.
مدينه نشسته بودم نيمه شعبان تولد امام زمان(عج الله) رفتم توي فکر کهاي کاش پول ميداشتم ميرفتم زيرپيراهني وجوراب ميخريدم وهديه ميدادم به اين آشپزها وکمک آشپزها براي شب تولد، بعد از يک ساعتي يک نفر آمد گفت آقاي قرائتي اگر آشپزهاوکمک آشپزها آمدند از شما تشکر کردند کاري نداشته باش گفتم چرا؟ گفت شب تولد امام زمان عليه السلام بود من مقداري زيرپيراهن وجوراب خريدم وبه آنها هديه دادم وگفتم آقاي قرائتي داده.
اين مسئله را شما باچه فرمول وروابط مادي حل ميکنيد. ممکن است براي افراد در زندگي چنين خاطراتي پيشايد. يك دفعه به ذهن ميرسد فلان جا بروي بعد ميبيني بچهاي به آب افتاده باعث نجات او ميشوي اين اتصالات مادي، ظاهري نيست اينها از ملکوت ومربوط به باطن افراد است.
مي آمد خدمت امام به او نگاه ميکرد ميفرمود: شما چنين سئوالي داري.
فردي گفتند از غيب ميگويد اورا دعوت به منزل کردم وبه شهيد مطهري ره هم اطلاع دادم چنين مطلبي است آمد. به اوگفتم ايشان را ميشناسي گفت نه گفتم جايي هم او را ديدهاي؟ گفت نه، گفتم ايشان چکار ميکند حرکاتي کرد که ميخواست بگويد دارد جان ميکند ومي نويسد.
پدرم آمد گفتيم ايشان چند بچه دارد باعلامت گفت 11 تا ما گيج شديم از اين ماجرا. اينطور نيست که با هورا رأي بياوريم مجلس برويم قانون دخانيات تصويب کنيم. يك چيزهايي هم قلبي، باطني، رشدي وهدايتي است مگر با تبصره ميشود چندصد هزارجوان فرستاد جبهه خون بدهند.
در تشييع جنازه شهيد صيادشيرازي مقام معظم رهبري جنازه را بوسيد بوسيدن جنازه چه کدي دارد، سلسله مراتب، در کجاي دنيا فرمانده کل قوا جنازه را بوسيد.
امام خميني ره که ميفرمايد مناي کاش يک پاسدار بودم. اين قانون است، مصوبه، اضافه کار، مرخصي است؟ تا ميگويد من يک پاسدار بودم جوانها لباس پوشيده به جبهه ميروند که اين را البته دنيا نميفهمد يعني چه؟
ما که شب21 رساله دکترايش دررابطه با فن کلاسداري بنده است که يك شيخي درايران پيدا شده کلاسداري ميکند 20 سال است ميان پرده ندارد. دکور عوض نميکند، موسيقي ندارد، کمک آموزشي هم ندارد،
مي گويد برويم ببينيم اوچکار ميکند به من ميگويد شما صبحها زرده تخم مرغ ميخوري، اصلا درک نميکند، مصرف ميوه شما چقدر است من ديدم اين خل است.
بگوئيم بختيار، بختيار ميگفت مردم چند وقت است امام را نديدهاند، هيجاني شدهاند اوبيايد هوسشان تمام ميشود فکر ميکرد علاقه امام ومردم علاقه بچه است به بستني که يک آلاسکا و بستني که خورد سير ميشود اصلا نميفهمد که عشق معنوي چيست. فکر ميکنند امام خميني بستني است ميگويند خوب بدهيد بخورد سير ميشود.
اما اسلام ميگويد حکم فقط از آن خداست. مي خواهي بگويي رأي گرفتن غلط است نه ميخواهم بگويم که ما هرچه غربيها دارند داريم ويه چيزي هم اضافه داريم ما از مردم رأي ميگيريم چون مردم کرامت دارند.
قرآن ميفرمايد: «وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَني آدَمَ» اسراء/70 شير کرامت دارد. «فَضَّلْناهُمْ» اسراء/70 شير فضيلت دارد. «وَ نَفَخْتُ فيهِ مِنْ رُوحي» حجر/29 روح خدا در انسان است.«فَقَعُوا لَهُ ساجِدينَ» حجر/29 ملائکه براو سجده کردند. «سَخَّرَ لَكُمُ» ابراهيم/32، «خَلَقَ لَكُمْ» بقره/29، «مَتاعاً لَكُمْ» مائده/96. ابروبادومه وخورشيد براي انسان است
«لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ في أَحْسَنِ تَقْويمٍ» تين/4 بهترين ساختمان از آن انسان است
َ «فَتَبارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقينَ» مومنون/14 بشر خيلي عزيز است بااومشورت هم ميکنيم انتخابات هم هست اما برق انتخابات ولايت فقيه است. سيم کشي وبرق کشي هست ولي دوشاخ برق آب…
چون اگروصل به خدا شد همه لامپها روشن ميشود. چون آنها که رأي نداده ميگويندما که رأي ندادهايم ميگوئيم خداوند، خداوند همه است چون او خالق وآگاه ومهربان وبراي همه وواسطهاش معصوم ومعصومه کسي است که هيچ مشکلي درجامعه ندارد.
بنابراين ما انتخابات را قبول داريم لذا طزح جمهوري اسلامي اين است که رأي رااز مردم بگيرو وصل به برق ولايت فقيه کن.
چند نکته:
1- امام رضا عليه السلام: «إِنَّ الْإِمَامَةَ زِمَامُ الدِّينِ وَ نِظَامُ الْمُسْلِمِينَ وَ صَلَاحُ الدُّنْيَا وَ عِزُّ الْمُؤْمِنِينَ»(كافي، ج1، ص198)
بدرستيکه رهبري زمام دين ومظام مسلمانها وصلاح دنيا ومايه عزت مومنين است. مشکل افغانستان نداشتن رهبر است.
حديث داريم:
رهبري مثل نخ(تسبيح) است در دانهها که اگر نباشد پخش ميشوند.
يکي بايد باشد حرف آخر را بزند البته نگوئيد آمريکا وعراق هم رهبر دارد، ما ميگوييم رهبر:
1- صادق وعادل وشجاع ومحبوب(مجتهد، مدير، ومدبرو…)باشد.
2- توسط خبرگان که خبرگان هم توسط مردم تعيين شدهاند.
البته هنوز هم آدمهايي هستند که ميگوينددين از سياست خداست ميگويند بگذاريد يا نماز بخوانيم. با کمال تأسف بعضي جاها هم دنگ وقنگ دارند مسجد وحسينيه دارند ممکن است شلوغ هم بشود. کاري به سياست ندارند.
امام صادق عليه السلام فرمود: «لَا يَقْبَلُ اللَّهُ مِنَ الْعِبَادِ الْأَعْمَالَ الصَّالِحَةَ الَّتِي يَعْمَلُونَهَا إِذَا تَوَلَّوُا الْإِمَامَ الْجَائِرَ الَّذِي لَيْسَ مِنَ اللَّهِ تَعَالَى»(أمالي طوسي، ص417)
قبول نميکند خداوند از بندگانش(هيچ عملي را) زماني که رهبري آنها را فرد ظالمي دارد که از خدانيست تمام نماز زورروزهها وکارهاي ديگر قبول نميشود زماني که زمام امور بدست فردناشايست باشد، حالا مگر رهبري ما از خداست؟ بله
1- «إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ لِلَّهِ» انعام/57 خداوند پيامبر ميفرستد
2- «مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ» نساء/80 اطاعت وبيعت با رسول اطاعت وبيعت با خداست.
چون خالق وآگاه است پيامبر فرستاده.
3-پيامبر(ص) با اولتياتوم که چند آيه در اين جهت داريم(اولتيماتومهاي مثبت ومنفي)
يکي درباره رهبري علي عليه السلام که ميفرمايد اگر آن حضرت را معرفي نکن «فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» مائده/67 23 سال زحمات شما به هدر ميرود، شوخي نيست هشدارداد. تازمان امام زمان حضرت مهدي(ع) که فرمود: زماني که من نيستم، مجتهد عادل، ولايت فقيه
پس سئوال: اين ولايت فقيه چيست؟
جواب: خداوند مارا خلق کرده وقانون ما را خدا وآن راازطريق پيامبر(ص) پيامبر هم امام را وامام هم فرموده زماني که من نيستم مجتهد عادل
(آقاي قرائتي مجتهد عادل فقط آيت الله خامنهاي است؟
ما چند آيه در قرآن داريم که خداوند ميفرمايد شما که مجتهد عادل انتخاب ميکنيد مواظب باشي. د
1-«أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ» فتح/29 کسي باشد که نسبت به کفار خشن باشد وقتي او انتخاب شد دشمن جگرش بسوزد ممکن است مجتهد ديگري هم باشد که رهبري او اعلام شود آمريکا جشن ميگيرد. بگو من حاضم دلار بدهم که اين باشد
2- «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» انفال/60
دشمنان خدارا بترسانيد ممکن است کسي که تعيين ميشود نه تنها دشمن از او که اواز دشمن ميترسد
3-«لِيَغيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ» فتح/29
کفار را به غيظ آوريد.
شهيد بهشتي فرمود: آمريکا از دست ما عصباني باش واز اين عصبانيت بمير
پس بايد ما سراغ مجتهدي برويم که اين خصوصيات را هم داشته باشد حالا اگر کسي آمد تضعيف کرد، ولايت معنايش اين نيست که همه ذوب در ولايت شوند وقتي ميگوييم «قَدْ قَامَتِ الصَّلَاةُ» يعني مردم بياييد مسجد. البته مردمي که ميآيند چند دسته هستند يه دسته هم نماز وه افطاري وهم سهم امام وهم دست آقارا ميبوسند.
– فقط نماز
– فقط نماز وافطاري
– فقط نمازوافطاري وسلام
بله هرکه آقا را قبول داردبيايد حالا نماز ميخواند ومي رود بله نماز ميخواند وحال سخنراني گوش کردن ندارد اشکال ندارد.
اشکال مااين است کسي که آقا قبول دارد ولي به يکي از بستگان مثلا ميگويد راننده آقا چرا آقا بنده از آقاي قرائتي نمايند رهبري در نهضت سوادآموزي ناراحت هستم افرادي که د رنهضت هستند جان به لب شدهاند آقا مرگ برضد ولايت فقيه بلکه مردم راست بگويند بازرس بفرستند بلکه مردم مرا توي نهضت سواد آموزي مرا نميخواهنداين ضد ولايت فقيه نيست ما فکر ميکنيم هر کس به گنجشک هر شهري اشکال گرفت معلوم ميشود آن شهر را قبول ندارد اينطور نيست. مردم مخلص آقا هم هستند ولي نماينده او را در نهضت قبول ندارند پولش ميدهي حال ندارد بشمارد وارفته است از کاررد شده واطرافيانش لازم نيست کسي که ميگويد قرائتي خوب است رانند ه ولباسش خوب، ممکن است خودم خوب ولي لباسم بد، گشاد است نه تو ضد آخوندي براي اينکه گفتي قباي قرائتي کوتاه است، چه کسي گفت حال که من را قبول داري قبا را هم قبول داشته باش يك کاري نکنيم که هيچ کس نتواند حرف بزند. منتهي حرف اين است که حرفها را به خود آقا زد يا بايد توي روزنامهها مطرح شود اگر قرائتي مسئلهاي دارد بايد آبروريزي شود يا نامه به آقا داد که نماينده شما اين مشکل را دارد بفرستيد تحقيق کنيد گرهاي که با دست باز ميشود چرا با دندان ماقبل از اينکه ثابت شود جنجال راه انداخته وجامعه را فاسد ميکنيم. تشنج کرده وبعد هم معلوم ميشود چيزي نبوده، يادتان نرود شب اول ماه را يك بار ديگر هم گفتند ماه را ديدهاند چه کسي ديده زمان قديم زنگ زدند به آن شهر امام جمعه گفت شهر ميگويند از مردم پرسيدند کور است اصلا چشم ندارد تا ببيند.
يعني يک مرتبه اين روزنامهها همه ايران را ميبرند روي هوا بعد ميبيني به هيچ کجا بند نيست.
بله شنيده ميشود گفت سگ خانه شما سه عيب دارد. گاز ميگيرد بي وقت صدا کرده وبچه را هم گاز ميگيرد. گفت اول اينکه سگ مارا دندانهايش را کشيدهايم گاز نميگيرد ودوم اينکه تربيت شده است گاز نميگيرد سوم صدايش گرفته صداصدا نميکند. چهارم اصلا من سگ ندارم.
اين سرنوشت بعضي از روزنامههاي ماست، البته اشکالاتي هم هست که بايد وقت بگيرد چنين وچنان است.
خلاصه حرفهاي اين بحث سيماي دموکراسي غرب اين خط روي تخته گفتم فرض کنيد يکي از کشورهاي غربي اين است نقطهها هم آدمها هميشه يک سوم اگر خيلي شرکت کنند ميآيند پس دوسوم سقوط با دوسوم مجلس قانوني و50+1 قانوني آقاياني که ديرپيچ تلويزيون را باز کردهاند وقت نداريم ميترسم بحث هدر رود.
آقاياني که ديرپيچ را باز کردهاند توجه کنند.
اين مردم دوسوم نميآيند يک سوم افرادي را براي مجلس 50+1 يعني از90هزار 30 هزار نفر پاي صندوق واز 30 هزار فردي که 12 هزار آورده مجلس ميرود دوسوم مجلس علني و50+1 قانون تصويب ميشود پس حکومت قانون مردم بر مردم نيست حکومت اقليت بر اکثريت است با 5شرط.
1- او که قانون وضع کرد مرا دوست داشت نميدانم
2- مصلحت خود وحزب وشهر را در نظر نگرفت نميدانم
3- از غيب خبر داشت نه
4- هوسها وغرائز در او بود؟ بله
تازه اين قانون است.ما ميگوئيم از مردم رأي بگيريد کرامت وفضيلت مردم باشد لکن قانون «إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ لِلَّهِ» انعام/57 خداوند خالق همراست وولايت برهمه دارد ودر او غرائز نيست وغيب هم دارد وانسان را ميشناسد ومهربان است.
پس خالق وآگاه ورحيم ومهربان ونيست به همه حکومت دارد واز طريق معصوم است قانون قانون اللهي.
ما در انتخابات امتيازمان اين است که از مردم رأي ميگوييم ورأيها را با دوشاخ به برق ولايت فقيه ميزنيم.
ولايت فقيه يعني خدا از طريق پيامبر از طريق امام زمان از طريق مجتهد وچرا اين مجتهد:
1- خبرگان تعيين کرده
2- بايد کسي رهبر شود که آمريکا فهميد اين رهبراست غصه بخورد «لِيَغيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ» غيظ «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» دشمن خدا بترسد نسبت به کفار خشن بوده جنازه صياد را ببوسد وبعد بگويد آمريکا هيچ غلطي نميتواند بکند اين بايد باشد.
ماتضعيف نکنيم، امام زمان فرمود هر کس مجتهد جامع الشرائط را رد کند حضرت مهدي را رد کرده عبارت اين است که: «الراد عليهم کالراد علينا»
کسي که مجتهدي را رد کند مرا رد کرده بايد تسليم باشيم، رهبري، لکن اگر کسي اشکالي دارد بدون جنجال وهوچيگري حق دارد اشکالش را بگويد، دربها ومسيرها باز است ميتوانند خط وجناحي بگويند، دفتر شما چنين نماينده شما چنان راننده وحکم شما انتقاد جايز وجنجال وتضعيف حرام.
اگر ناشکري کنيم دستمال را از توي دست رهبر بيرون بياوريم ميشويم زمان شاه مرجعيت بدون رهبري ميشود زمان آيت الله بروجردي براي اينکه با مردم مثل امام خميني جوش نخوردند شاه حکومت کرد.
اگر يه وقت نظام تضعيف شود شاهان وشاهپورها بر ميگردند. دشمن در کمين است مواظب باشيم حفظ نظام به قول حضرت امام(خميني ره) از نماز واجبتر است.
هر مقاله وروزنامهاي که وقتي ميخوانيد عقيده به نظام کم ميشود خواندن آن هم گير دارد هم نويسنده وهم خواننده قيامت گير است. نظام را بايد حفظ واشکالها را هم آرام بايد به خودش گفت.
خدايا تورا به حق محمد وال محمد همينطور که طاغوت ايران شکستي طاغوتهاي جهان بشکن همينطور که آمريکا واسرائيل از مسئولين ما عصباني هستند در دنيا اين دو قدرت را خواروذليل بفرما.
خداوندا نعمت جمهوري اسلامي را توفيق شناخت وقدر داني مرحمت بفرما.
مارا پاسدار خون شهدا وزحمات امام خميني ره قرار بده
رهبر عزيز ودولت کريمه ومردم باوفا ونسل وناموس عزيز ووطن وکشور عزيز تا مرز وآب و خاک از همه مهمتردين وايمان ما حفظ بفرما.
قلب آقا امام زمان عليه السلام را از ما خشنود ومارا زمينه ساز حکومتش واز منتظرين ومخلصين وخادمين دينش قرار بده.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته